سبک زندگی

تحریم تبلیغاتی فیس بوک توسط شرکت های بزرگ در حال افزایش است

تحریم تبلیغاتی فیس بوک توسط شرکت های بزرگ در حال افزایش است
نوشته شده توسط amir

فیس بوک با بزرگترین تحریم تبلیغاتی خود روبرو شده است. این امر تا حد زیادی به دلیل تاثیر سخنان رئیس جمهور دونالد ترامپ بر روی صفحه خود پس از کشته شدن جورج فلوید ، یک مرد سیاه پوست غیرمسلح به دست پلیس مینیاپولیس می باشد. با نبض دیجیتال همراه باشید.

روز سه شنبه ، ادی باوئر ، مالک شرکت بستنی سازی بن و جری و شرکت تولیدی Magnolia Pictures و چندین شرکت بزرگ دیگر مانند پاتاگونیا و REI متحد و متعهد شدند که کلیه تبلیغاتشان از ماه فوریه از فیس بوک بردارند.

این کمپین رسما با عنوان Stop Hate For Profit نامگذاری شده  و شامل بیش از ۱۰۰ کسب و کار کوچک دیگر است.

مأموریت این کمپین این است: “خواستار آن هستیم که فیس بوک مبارزه با نژادپرستی را بر روی پلتفرم های خود نمایش دهد” و این کمپین از تبلیغ کنندگان می خواهد تبلیغات خود را از بستر رسانه های اجتماعی و همچنین اینستاگرام برای ماه ژوئن بردارند.

کمپین Stop Hate For Profit توسط انجمن ملی پیشرفت مردم رنگین پوست، انجمن رنگ تحول و سازمان ضد نفرت و … در اوایل ماه ژوئن آغاز شد.

کمپین Stop Hate For Profit علیه فیس بوک

روز سه شنبه ، توییتر با یکی دیگر از توییت های ترامپ را در مورد معترضین با برچسب “رفتار اهانت آمیز” برخورد کرد، در حالی که همین پست بدون هیچ مشکلی در فیس بوک باقی ماند.

فشارها بر روی فیس بوک در حال افزایش است تا درباره این رویکرد خود در مدیریت مطالب مضر ، بازنگری کند.
شرکت بن و جری در بیانیه ای با اعلام برنامه خود برای پیوستن به تحریم گفت: فیس بوک مسئول جدایی بین ملت ما ، سرکوب رأی دهندگان ، ایجاد شعله های نژادپرستی و خشونت و تضعیف دموکراسی است.

به گزارش روزنامه فایننشال تایمز ، در تماس با بیش از ۲۰۰ تبلیغ کننده در روز سه شنبه ، یکی از مدیران اجرایی فیس بوک گفت: این شرکت در حال حاضر از کاهش اعتماد شرکت ها رنج می برد در حال تلاش برای آرام کردن ترس مشتری در مورد این تحریم است.

معاون سخنگوی تجارت جهانی فیس بوک ، کارولین ایورسون ، در بیانیه ای گفت: “ما به تصمیم هر نام تجاری احترام می گذاریم و همچنان در حال برطرف کردن نفرت و ارائه اطلاعات درست به دنیا متمرکز هستیم.
اثبات این که آیا  تحریم تبلیغاتی فیس بوک ، تأثیری بر خط مالی این شرکت خواهد داشت یا خیر ، هنوز قابل بیان نیست.
این شرکت سالانه بالغ بر ۷۰ میلیارد دلار کسب می کند که بیشتر این درآمد و نه همه آن ، مستقیماً از طریق تبلیغات حاصل می شود.

منبع: DigitalTrends

درباره نویسنده

amir

دیدگاهتان را بنویسید