فناوری

عینک های واقعیت مجازی VR با استفاده از مواد شیمیایی بی بو ، تغییرات دما را شبیه سازی می کنند

عینک های واقعیت مجازی VR با استفاده از مواد شیمیایی بی بو ، تغییرات دما را شبیه سازی می کنند
نوشته شده توسط amir

عینک های واقعیت مجازی VR می تواند ما را به مکان های دیگر ببرد، با تصاویر، مناظر و صداها ما را متقاعد می کند که در یک محیط متفاوت هستیم.
وقتی صحبت از بکارگیری حواس دیگر به میان می آید، اقدامات زیادی باید انجام شود. یک مورد از قسمت های واقعیت مجازی VR که بزودی به آن اضافه می شود، احساس تغییرات دما است.
محققان دانشگاه شیکاگو روشی آشکار برای ارائه احساس تغییرات دما در واقعیت مجازی ارائه داده اند. آنها در این روش با پمپ کردن مواد شیمیایی بی بو در بینی شما می توانند این حس را برایتان بوجود بیاورند.

عینک های واقعیت مجازی VR با استفاده از مواد شیمیایی بی بو ، تغییرات دما را شبیه سازی می کنند
جاس بروکس ، محقق این پروژه گفت: انسان ها برای احساس تغییرات دما تعداد کمی گیرنده دارند و این سلول ها در اثر گرما یا سرمای پوست، تحت تاثیر قرار می گیرند که این موضوع بسیار مهم است.
به همین دلیل است که هنگام خوردن چیزی که حاوی کپسایسین ( ماده اصلی موجود در فلفل ها ) است احساس گرما می کنید.
ماده شیمیایی کپسایسین یک گیرنده خاص به نام TRPV1 را ایجاد می کند که معمولا در درجه حرارت بالا بوجود می آید.
به همین ترتیب ، منتول ، که ماده اصلی نعناع است ، گیرنده ای سرد به نام TRPM8 را ایجاد می کند.
بروکس گفت، اگرچه تأثیر گرما و سرما توسط پوست در برخی از رشته ها به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته است اما در بخش ما ، هیچ تحقیق قبلی وجود ندارد که بازخورد دمایی این ترکیبات را بتوان در کامپیوتر پیاده سازی کرد به خصوص اگر مربوط به بحث کاملا جدید واقعیت مجازی باشد.
این همان کاری است که تیم عینک واقعیت مجازی VR انجام می دهد. این قابلیت به شما اجازه می دهد تا از طریق انتشار مواد شیمیایی بی بو روی نمایشگر VR ، دقیقاً گرما و سرما روی صورت شما احساس گردد.
بروکس گفت: “علاقه اصلی ما این بود که بتوانیم احساسات دما هم مثل موبایل قابل حمل باشد.”
به همین دلیل است که تمام هدفون های جدید قابل حمل هستند و نیازی نیست که شما از طریق کابل به رایانه یا پریز برق متصل شوید.
درنهایت ، هر روش جدید برای VR / AR تنها درصورتی موفق می شود که قابل حمل و بدون دردسر باشند.
اگر چنین وسیله ای به بازار عرضه شود ، به راحتی می توان از آن برای انواع نسخه های نمایشی VR استفاده کرد – از بازی گرفته تا ابزارهای آموزشی همه و همه را در بر خواهد گرفت.

منبع: DigitalTrends

درباره نویسنده

amir

دیدگاهتان را بنویسید