خودرو

لامبورگینی اسنزا SCV12 اسپورت ترین خودرو جهان

لامبورگینی اسنزا SCV12 اسپورت ترین خودرو جهان
نوشته شده توسط Reza

شرکت لامبورگینی یک خودروسازی ایتالیایی است که در سال ۱۹۶۳ توسط فروچیو لامبورگینی تأسیس شد و زمینه طراحی و ساخت خودروهای سوپر اسپورت فعالیت می‌کند. هر ساله این شرکت با معرفی خودروهای سوپر اسپورت خود جهان را در بهت فرو میبرد. امسال نیز پس از انتشار تیزرهای مختلف، لامبورگینی رسماً گاو خشمگین جدید خود بنام اسنزا SCV12 را معرفی کرده است.

مدیرعامل و رئیس لامبورگینی «استفانو دومنیکالی» در مورد این هیولای جدید می‌گوید:

اسنزا SCV12 نشان‌دهندهٔ خالص‌ترین تجربهٔ رانندگی پیستی است که برند ما می‌تواند ارائه کند، یک شاهکار مهندسی که پیوند بین خودروهای سوپر اسپورت ما و آسفالت پیست را برجسته می‌کند. لامبورگینی برندی است که دائماً به آینده نگاه می‌کند و دنبال چالش‌های جدید است ولی ما هرگز ریشه‌های خود را فراموش نمی‌کنیم. اسنزا SCV12 ترکیبی عالی از روح ما به‌عنوان یک سازندهٔ سوپراسپرت و اشتیاق واقعی ما به موتوراسپرت است

لامبورگینی اسنزا SCV12

 

همان‌طور که گفته شد، اسنزا SCV12 با راه‌حل‌های مهندسی حاصل از مسابقه، صرفاً برای استفاده در پیست‌ها ساخته شده است. پیشرانهٔ دوازده سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی این خودرو بیش از ۸۲۰ اسب بخار  (۸۳۰PS) قدرت تولید می‌کند و قوی‌ترین موتور تنفس طبیعی تاریخ لامبورگینی محسوب می‌شود. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ سکوئنشیال X-Trac انتقال پیدا می‌کند که به‌عنوان یک عنصر ساختاری در داخل شاسی قرار گرفته است. همچنین نیروی موتور فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. اسنزا به لوله اگزوزهای کاپریستو هم مجهز شده که ضمن اهمیت به صدای موتور، فشار پشت خودرو را کاهش داده و پرفورمنس را بهبود می‌بخشد.

لامبورگینی اسنزا SCV12

 

یکی دیگر از ویژگی‌های چشمگیر این جانور مخصوص پیست برخورداری از نسبت وزن به قدرت عالی ۱.۶۶ کیلوگرم بر هر اسب بخار است که این مهم به لطف نسل جدید شاسی مونوکوک فیبر کربنی به دست آمده است که نیازی به رول کیج داخلی ندارد؛ اما علیرغم فقدان این رول کیج، اسنزا SCV12 اولین خودروی GT محسوب می‌شود که طبق قوانین ایمنی فیا ساخته شده است. همچنین آئرودینامیک این گاو چموش ایتالیایی هم از تجربهٔ مسابقه‌ای لامبورگینی Squadra Corse بهره می‌برد و به همین دلیل در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت هم ۱۲۰۰ کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌کند که حتی از یک خودروی مسابقه‌ای GT3 هم بیشتر است.

خودروهای سوپر اسپورت

روی کاپوت جلویی اسنزا دو ورودی هوا تعبیه شده که هوای گرم را از رادیاتور بیرون می‌کشد و هوای خنک را به سمت دریچهٔ روی سقف هدایت می‌کند. اسپلیتر جلو به همراه باله‌های جانبی و بال عقب دوقسمتی قابل تنظیم هم از دیگر ویژگی‌های آئرودینامیکی این خودرو هستند. رئیس بخش Centro Stile لامبورگینی «میتجا بوکرت» دراین‌باره می‌گوید:

با اسنزا SCV12 ما به میراث مسابقه‌ای گذشته و حال حاضر خود ادای احترام می‌کنیم. بال بزرگ عقب، باله‌های جانبی و اسپلیتر جلو عناصری هستند که از اوراکان سوپر تروفئو اوو و GT3 اوو گرفته شده‌اند. این ماشین ترکیبی عالی از سنت ما و تصور ما برای آینده است

خودروهای سوپر اسپورت

خطوط پویای بیرونی اسنزا SCV12 جذابیت پروتوتایپ‌های دههٔ ۷۰ لامبورگینی را با عناصر معمول لامبورگینی‌های مدرن مثل هندسهٔ شش‌ضلعی ترکیب کرده است. در داخل نیز در میانهٔ داشبورد بخش فیبر کربنی Y شکلی کار شده و غربیلک فرمان چندمنظوره هم از خودروهای فرمول یک الهام گرفته است. این طراحی کابین مدرن اما درعین‌حال بسیار کاربردی برای یک خودروی مسابقه‌ای است. از سوی دیگر، با توجه به اینکه چسبندگی و ترمز همیشه در پیست مهم هستند، برای اسنزا لاستیک‌های اسلیک پیرلی در نظر گرفته شده که روی رینگ‌های منیزیومی (۱۹ اینچی در جلو و ۲۰ اینچی در عقب) قرار گرفته‌اند و در پشت آن‌ها هم کالیپرهای ترمز برمبو جای گرفته‌اند.

خودروهای سوپر اسپورت

مدیر فنی ارشد لامبورگینی «مائوریزیو رجیانی» در مورد این هایپرکار مخصوص پیست می‌گوید:

اسنزا SCV12 بیان نهایی موتور V12 تنفس طبیعی است که نماد برند ما از سال ۱۹۶۳ محسوب می‌شود. این پروژه‌ای است که در آن ما به دنبال دستیابی به کمال مهندسی با آئرودینامیک، طراحی آینده‌نگر و راه‌حل‌های نوآورانه مثل شاسی مونوکوک کربنی بدون رول کیج داخلی هستیم. نتیجهٔ این کار خودرویی جذاب و تسلیم نشدنی است که برای مسابقه متولد شده و ویژگی‌هایی که لامبورگینی را در سراسر جهان مشهور کرده نشان می‌دهد

خودروسازی ایتالیایی

خریداران اسنزا SCV12 عضوی از یک کلوپ اختصاصی می‌شوند که از این طریق از سال آینده به برنامه‌های ویژهٔ لامبورگینی دسترسی پیدا می‌کنند تا بتوانند با هایپرکار خود در معتبرترین پیست‌های جهان رانندگی کنند. در این برنامه همچنین هر مالک اسنزا SCV12 در آشیانهٔ جدید ساخته‌شده در سنت آگاتا فضای رایگانی برای نگهداری خودروی خود دریافت می‌کند. در اینجا برای هر دستگاه از این هایپرکار گاراژی شخصی با تجهیزات اختصاصی مثل وب‌کم در نظر گرفته شده که به مالکین این امکان را می‌دهد با استفاده از یک اپلیکیشن بتواند ۲۴ ساعت شبانه‌روز خودروی خود را رصد کنند.

 

منبع: pedal

درباره نویسنده

Reza

دیدگاهتان را بنویسید