ناسا برای حل مشکل گرد و غبار ماه تحت برنامه آرتمیس از دانشجویان ایده خواست

ناسا به منظور بر طرف کردن موانع موجود در کاوش های فضایی در ماه، برای حل مشکل گرد و غبار موجود در ماه تحت برنامه آرتمیس ، از ایده های دانشجویان در این زمینه کمک خواست.

در ادامه با ما در نبض دیجیتال همراه باشید.

منظره غبارآلود ماه، همانطور که توسط ناسا پیش بینی شده است.

گرد و غبار ماه بیشتر از ذرات ریزی تشکیل شده است که تقریباً به همه چیز می چسبد. ساینده است و می تواند به مواردی از جمله لباس های فضایی، تجهیزات و فضاپیما آسیب برساند.

گرد و غبار موجود در ماه می تواند لنزهای دوربین را پنهان کند، عملکرد دستگاه ها را کاهش دهد، خواندن ابزار را تحریف کند، خصوصیات حرارتی را تغییر دهد و حتی باعث خرابی تجهیزات شود.

علاوه بر این، اگر گرد و غبار وارد ایستگاه فضای شود، می تواند به ریه های فضانوردان آسیب وارد نماید و باعث به خطر افتادن سلامتی آنان شود، بنابراین ناسا برای بر طرف کردن این گرد و غبار از ایده های دانشجویان استقبال می کند.

ناسا بدین منظور چالش ایده نوآورانه (BIG) را به راه انداخته است، و به دنبال طیف وسیعی از راه حل های خلاقانه از دانشجویان دانشگاه با موضوع کاهش گرد و غبار ماه است.

دسته بندی های موضوع شامل پیشگیری و کاهش گرد و غبار در ماه هنگام فرود، گرد و غبار نشسته بر روی لباس فضانوردان، تمیز کردن گرد و غبار خارجی و کنترل گرد و غبار ماه در ایستگاه فضایی است.

داوران مسابقه بین پنج تا 10 تیم را انتخاب می کنند تا هر کدام 180،000 دلار برای ساخت، آزمایش و نیازهای این تحقیقات به دانشجویان خلاق پرداخت می نمایند.

نیکی ورکایزر، مدیر برنامه توسعه ناسا در اداره مأموریت فناوری فضایی (STMD) بیان داشت: “این مسابقه تحت عنوان برنامه آرتمیس به دانشجویان فرصتی بی نظیر می دهد تا به ما کمک کنند تا از موانع فنی و به چالش کشیدن مقابله با گرد و غبار ماه عبور نماییم.”

تصویر فضانوردان و روبات ها روی ماه.

چالش 2021 BIG برای تیم های بین 5 تا 25 دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد از کالج ها و دانشگاه های معتبر مستقر در ایالات متحده وابسته به کنسرسیوم Space Grant ایالت خود می باشند، تیم ها همچنین از پشتوانه مالی شرکت های خصوصی جهت تشویق برخوردار خواهند شد.

مایک کینکاید، مدیر دستیار دفتر مشارکت STEM ناسا افزود: “ما می دانیم که کالج ها و دانشگاه های کشور ما معدن استعداد و خلاقیت دانشجویان می باشد، که دیدگاه ها و راه حل های جدیدی برای ناسا به ارمغان می آورند.

امیدواریم که ایده های ابتکاری را از تیم های مختلف دانشجویی دریافت نماییم و به مرحله اجرا برسانیم. و از ادامه کمک های دانشجویی در ماموریت ناسا و کار از طریق دانشگاه های Space Grant خوشحال هستیم.

درو هوپ، مدیر برنامه توسعه در مرکز تحقیقات لانگلی ناسا در همپتون، ویرجینیا، بیان داشت: “ما این چالش را به گونه ای طراحی کرده ایم که تیم ها حداقل محدودیت های لازم را برای ایجاد راه حل های خود در خارج از دانشگاه داشته باشند.

حل مشکل گرد و غبار موجود در ماه به رویکردهای فوق العاده خلاقانه و ابتکاری نیاز دارد و همکاری با نسل آرتمیس از طریق BIG Idea Challenge یک تلاش استراتژیک برای تأمین این نوع نوآوری است.

تیم های علاقه مند و واجد شرایط باید در خواست و اعلام آمادگی خود را تا 25 سپتامبر 2020 ارسال کنند. پیشنهادات و ارسال فیلم ها باید در تاریخ 13 دسامبر سال 2020 انجام شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پروژه ملی کمک هزینه فضایی ناسا و کمک هزینه تحصیلی، به لینک زیر مراجعه کنید:

https://www.nasa.gov/offices/education/programs/national/spacegrant/about/index.html

منبع: scitechdaily

خروج از نسخه موبایل