ناسا در سطح قابل مشاهده ماه ، آب پیدا کرد

ناسا با استفاده از یک رصدخانه به نام رصدخانه استراتوسفر (SOFIA) در یکی از بزرگترین دهانه های قابل مشاهده ماه از زمین به نام دهانه Clavius ، اثراتی از آب مشاهده کرده است. آب موجود در سطح ماه در غلظت های 100 تا 412 قسمت در میلیون یا همان مقداری است که می توانید در یک بطری آب 12 اونسی پیدا کنید.

در ادامه با نبض دیجیتال همراه شوید.

 

طبق گفته ناسا ، بیابان صحرا (Sahara) به اندازه 100 برابر بیشتر از آنچه SOFIA در خاک ماه پیدا کرده است آب دارد. آژانس گفت با وجود كم بودن این مقدار ، اكنون سوالاتی در مورد چگونگی ماندگاری آب “روی سطح قمری خشن و بدون هوا” بوجود آمده است.

کیسی هونیبال ، نویسنده اصلی مقاله با جزئیات فراوان در مورد تحقیق گفت:

بدون جو غلیظ ، آب روی سطح ماه که نور آفتاب به آن می تابد باید در فضای اطرافش بخار و از بین برود. اما مشاهده ها نشان می دهند که احتمالا باید چیزی در حال تولید آب در آن قسمت باشد و یا چیزی باید آن مقدار آب را به دام بیندازد.

اکنون که دانستیم در قسمت قابل مشاهده ماه آب وجود دارد ، دانشمندان می خواهند به دو سوال دیگر پاسخ دهند:

از نظر نحوه رسیدن آب به آنجا ، ناسا چند نظریه دارد. یکی نشان می دهد که شهاب سنگ های کوچک در حال باریدن بر روی سطح ماه هستند و هر کدام از آنها مقدار کمی آب را حمل می کنند که این آب ها می توانند در اثر برخورد به سطح ماه رسوب کنند. پیشنهاد دیگر این است که باد خورشیدی، هیدروژن را به سطح ماه منتقل می کند و سپس با ایجاد مواد شیمیایی یا مواد معدنی حاوی اکسیژن در خاک، یک واکنش شیمیایی ایجاد می شود که منجر به تولید آب می گردد.

در مورد ذخیره آب ، ناسا پیشنهاد می کند که آب می تواند در ساختارهای کوچک خاک که از گرمای زیاد ایجاد شده به دام بیفتد. احتمال دیگر این است که آب بین دانه های خاک این قمر پنهان شده و از نور خورشید در امان است.

SOFIA به مشاهدات خود در مکانهای دیگر این قمر و طی مراحل مختلف ادامه می دهد تا درباره تولید ، ذخیره سازی و حرکت آب در ماه بیشتر بدانید. درک ماهیت آب در ماه برای مأموریت های آینده قمری از جمله آرتمیس ضروری است.

بیشتر بخوانید:

منبع: neowin

خروج از نسخه موبایل