دوچرخه کوهستان Theos F بسیار با دوام از جنس الیاف کربن معروف به Feather

دوچرخه کوهستان جذاب Theos F محصول جدید شرکت Kellys با بدنه خلاقانه از جنس کامپوزیت استیل-کربنی ترموپلاستیک ساخته شده و مقاوم در برابر ضربه ، بسیار با دوام تر و بدون وزن اضافی در مقایسه با یک دوچرخه با بدنه از جنس فیبر کربن رزین معمولی است. در ادامه با نبض دیجیتال همراه باشید.

شرکت اسلواکیایی Kellys با استارت آپ بلژیکی Rein4ced برای تولید بدنه جدید همکاری کرده است. این ماده کامپوزیت ، معروف به Feather ، از الیاف فیبر کربن و یک اتصال دهنده ترموپلاستیک بسیار قوی و الیاف استیل ضد زنگ استفاده می کند. این ماده در قسمت های اصلی بدنه دوچرخه و درون فیبر کربن اضافه می شود.

بدنه ها بصورت رباتیک ساخته شده اند که می تواند به کاهش هزینه های تولید کمک کرده و در عین حال کیفیت را هماهنگ نگه دارد.

طبق گفته های Kellys ، محصول نهایی در برابر ضربه نسبت به یک بدنه ای که از فیبر کربن سنتی ساخته شده دو برابر مقاوم تر است و در عین حال به همان اندازه سبک است. این شرکت ادعا می کند که Feather ساخته شده توسط آن قابل بازیافت است.

دوچرخه کوهستان Theos F دو برابر با دوام تر از جنس الیاف کربن معروف به Feather

Theos F در سه مدل F90 ، F70 و F50 موجود است و هر سه مدل در مسابقه های enduro مورد استفاده قرار خواهند گرفت. علاوه بر بدنه Feather ، هر سه مدل دارای یک درایو برقی Shimano در پایین پایه، یک باتری قابل جابجایی 720 وات ساعت ، سیستم تعلیق جلو و عقب Fox یا RockShox ، یک دنده Shiftano XT (یا مدل پایین تر) ، ترمزهای دیسکی هیدرولیک می باشند.

همه مدل ها دارای یک تنظیم “چرخ مولت” هستند که یک چرخ بزرگتر 29 اینچی در جلو و چرخ کوچکتر 27.5 اینچی در قسمت عقب قرار دارد. ایده این باعث می شود که چرخ 29 اینچی توانایی غلبه بر موانع و چرخ 27.5 اینچی شتاب سریع تر و سرعت عمل بیشتر را با هم ترکیب کند.

وزن ، سرعت ، دسترسی و قیمت آنها هنوز اعلام نشده است.

منبع  »  NewAtlas

خروج از نسخه موبایل