هواپیمای XTI TriFan یک eVTOL بدون سرنشین باری و مسافربری

هواپیمایی XTI فلوریدا حداقل پنج سال است که روی مفهوم TriFan eVTOL خود کار می کند. در حالی که نسخه اصلی این نوع هواپیما یعنی TriFan 600 هنوز مورد تحقیق و توجه است، این شرکت اکنون یک نوع باری دوربر و خودکنترلی دیزلی-هیبریدی به نام TriFan 200 را ارائه داده است.

در ادامه با نبض دیجیتال همراه شوید.

 

XTI با همکاری Verdego Aero  می تواند با استفاده از ژنراتور 180 کیلوواتی که با Jet-A کار می کند و بهره گرفتن از یک مجموعه باتری پرقدرت TriFan ، یک محموله 500 پوند (227 کیلوگرم) را بیش از 230 مایل (370 کیلومتر) حمل کندو این در حالی است که هنوز حداکثر سرعت کروز برای هواپیمای باری TriFan 200 ذکر نشده است.

 

XTI می گوید که TriFan 600 شش نفره دارای سرعت 345 مایل در ساعت (555 کیلومتر در ساعت) یا حدوداً دو برابر سرعت یک هلی کوپتر معمولی است و ما در حال توسعه این هواپیما هستیم.

یکی از مزایای طراحی TriFan ، توانایی آن در صرفه جویی انرژی در هنگام بلند شدن و نشستن روی باند فرودگاه است که از سوئیچ به VTOL برای فرود در یک زمین ، روی یک قایق بادبانی یا یک باند فرود هلی کوپتر بهره می برد.

از معایب این هواپیما می توان به این واقعیت اشاره کرد که اگرچه نسبت به پیشرانه توربین حدود 35 درصد بی صدا تر و کارآمدتر است ، اما هنوز هم بازدهی مناسب را ندارد و این واقعیت که چارچوب هواپیما فقط با سه فن کار می کند که نه تنها قدرت کنترل آن را به شدت در معرض خطر قرار می دهد  بلکه در صورت از دست دادن موتور ، احتمال سقوط را افزایش می دهد.

این باعث می شود که TriFan 600 به عنوان یک هواپیمای مسافربری تجاری بسیار دشوار باشد ، بنابراین شاید استفاده از TriFan 200 به عنوان یک هواپیمای بدون سرنشین باری واقعی تر به نظر برسد.

در زیر ویدیویی از هواپیمای مسافربری TriFan 600 را ببینید.

 

بیشتر بخوانید:

 

منبع: newatlas

خروج از نسخه موبایل