بازیکنسول هاویژه

نسخه‌ی نسل جدید بازی Cyberpunk 2077 برای کنسول پلی استیشن 5 عرضه شد

همانطور که مطلع هستید، نسخه‌ی نسل جدید بازی Cyberpunk 2077 اکنون در دسترس دارندگان کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس قرار دارد که ویژگی‌های جدیدی را در اختیار دارندگان این دستگاه‌ها قرار می‌دهد. اما شاید یکی از مهم‌ترین تغییرات اعمال شده در این بازی، استفاده‌ی فوق‌العاده بهینه‌ی آن از ویژگی‌های کنترلر دوال‌سنس هستند.

در ادامه با نبض دیجیتال همراه شوید.

اگر تاکنون عناوینی نظیر Ghost of Tsushima و Returnal و یا حتی Ratchet & Clank: Rift Apart را توسط کنسول پلی استیشن 5 خود تجربه کرده باشید، به خوبی متوجه لذت وصف‌ناپذیر ویژگی‌های کنترلر دوال‌سنس در آن‌ها شده‌اید. با این حال، تمامی عناوین ذکر شده فرست-پارتی تلقی می‌شوند و همچنان در بین عناوین ترد-پارتی نمی‌توان عنوانی را یافت که در این زمینه حتی به گرد پای بازی‌های انحصاری پلی استیشن برسند.

البته، این موضوع بدین معنا نیست که هیچ یک از بازی‌های ترد-پارتی از ویژگی‌های کنترلر دوال‌سنس نظیر هپتیک فیدبک یا تریگرهای منطبق شونده استفاده نکرده‌اند و بیش‌تر این مزیت‌ها را در بازی‌هایی نظیر Call of Duty و Dirt 5 و حتی Control دیده‌ایم. اما در مجموع، عملکرد این ویژگی‌ها در نسخه‌ی نسل جدید ساخته‌ی سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt Red) یعنی Cyberpunk 2077 مثال‌زدنی بوده و در چندین مکانیزم اساسی خود از این ویژگی‌ها بهره گرفته است.

با توجه به تعداد بالای اسلحه‌ها در بازی Cyberpunk 2077، انتظار نداشتیم که این ویژگی‌های برای هرکدام به صورت منحصر به فرد اختصاصی شوند. اما خوشبختانه این امر اتفاق افتاده است و در اولین تماس و استفاده از اسلحه‌های مختلف در این بازی به خوبی این موضوع را حس خواهید کرد. برای مثال، زمانی که با یک شات‌گان آماده‌ی شلیک هستید، تریگرهای منطبق شونده به بالاترین سطح مقاومت خود می‌رسند و پس از تیراندازی نیز به خوبی لگد اسلحه‌ها را با مکث کوتاهی در قابلیت هپتیک فیدبک حس خواهید کرد.

زمانی که در بازی از هفت‌تیر یا همان Revolverها استفاده می‌کنید، تریگرهای منطبق شونده و هپتیک فیدبک زمان پاسخ‌گویی تقریباً مشابه‌ای دارند، اما به خوبی تفاوت‌ها از جمله سنگینی اسلحه و لگد میان شات‌گان و یک هفت‌تیر را نمایان می‌کنند. تریگرهای منطبق شونده و هپتیک فیدبک در برخی دیگر از سلاح‌های منحصر به فرد بازی از جمله اسلحه‌های شارژی نیز متفاوت عمل می‌کنند. زمانی که این اسلحه‌ها در حال شارژ هستند، ویژگی هپتیک فیدبک به خوبی می‌تواند نمایان‌گر شارژ شدن کامل آن باشد.

علاوه بر اسلحه‌ها، وسایل نقلیه نیز در بازی Cyberpunk 2077 از تریگرهای منطبق شونده و هپتیک فیدبک استفاده‌ی بهینه‌ای دارند. برای مثال، مقاومت تریگر در فشردن پدال گاز و ترمز، القای حس برخورد بخش‌های مختلف ماشین با لرزش قسمت خاصی از کنترلر، ورود به وسیله‌ی نقلیه و حتی باز کردن درب خودرو نیز به خوبی توسط ویژگی‌های دوال‌سنس پوشش داده می‌شوند.

بدون هیچ تردیدی توصیف ویژگی‌های دوال‌سنس و حسی که القا می‌کنند در قالب کلام و مقاله ممکن نیست و برای سنجش کم و کیف ماجرا حتماً باید خودتان آن را تجربه نمایید. اما دارندگان کنسول‌های پلی استیشن ۵ بدانند که این بازی یکی از بهترین‌ها در استفاده‌ی بهینه از ویژگی‌های کنترلر دوال‌سنس است. این پیشرفت‌ها و این حس به قدری در زمینه‌ی غوطه‌وری در جهان بازی موثر است که بهانه‌ای برای تجربه‌ی مجدد آن را فراهم می‌کند.

ناگفته نماند که تنها ایراد اساسی این بازی در استفاده از ویژگی‌های تریگرهای منطبق شونده و هپتیک فیدبک به مراحل بخش کمپین داستانی بازی باز می‌گردد. در حقیقت، این ویژگی‌ها در این مراحل بنا به دلایل نامعلومی غیرفعال می‌شوند و امیدواریم که این نقص در به‌روزرسان‌های آتی مرتفع شود.

بازی Cyberpunk 2077 در دسترس دارندگان کنسول‌های پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس، پلتفرم رایانه‌های شخصی و سرویس گوگل استیدیا قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا