دوز بوستر واکسن کووید ۱۹محافظت 90 درصدی در برابر اومیکرون ارائه می دهد

تحقیقات جدید CDC نشان می‌دهد که دوز تقویت‌کننده واکسن کووید ۱۹ در برابر ابتلا به نوع Omicron بسیار محافظت‌کننده است.افرادی که دوز تقویت کننده واکسن کووید ۱۹ دریافت کرده بودند، بسیار کمتر در بخش اورژانس یا بستری شدن در بیمارستان بودند.مطالعه دیگری نشان داد که افراد، به ویژه افراد مسن که تقویت کننده دریافت کرده اند، در مقایسه با افراد واکسینه نشده، بهتر در برابر عفونت و مرگ محافظت می شوند.

در ادامه با نبض دیجیتال همراه شوید.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) تحقیقات جدیدی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد سومین دوز واکسن کووید ۱۹ یا تقویت‌کننده، محافظت فوق‌العاده‌ای در برابر ابتلا به بیماری جدی با نوع Omicron ویروس کرونا فراهم می‌کند.

دکتر روشل والنسکی، مدیر CDC، گفت: «این گزارش‌ها شواهد بیشتری را بر اهمیت به‌روز بودن واکسیناسیون‌های کووید اضافه می‌کنند – به این معنی که برای محافظت در برابر  خطرات تهدید کننده COVID-19 دوز اولل و دوم خود را تزریق کنید و در صورت واجد شرایط بودن آن را تقویت کنید و دوز بوستر ویا سوم را دریافت کنید.»

در یک مطالعه منبع معتبر منتشر شده توسط CDC، محققان داده های 10 ایالت را از آگوست 2021 تا ژانویه 2022 تجزیه و تحلیل کردند.

نویسندگان دریافتند افرادی که سومین دوز واکسن کووید-19 را دریافت کرده‌اند، در مقایسه با افرادی که واکسینه نشده‌اند، 82 درصد کمتر در طول موج Omicron به بخش اورژانس یا کلینیک مراقبت‌های فوری سر می‌زنند.آنها همچنین 90 درصد کمتر از افرادی که واکسینه نشده بودند، در بیمارستان بستری شدند.

هر دو نوع حفاظت در طول موج Omicron در مقایسه با موج دلتا کمتر بودند.دومین مطالعه منبع قابل اعتماد منتشر شده توسط CDC به موارد و مرگ و میر ناشی از COVID-19 گزارش شده در 25 بخش بهداشت ایالتی و محلی بین آوریل تا دسامبر 2021 پرداخت.محققان گزارش دادند که در طول موج دلتا، محافظت در برابر عفونت و مرگ در میان افرادی که دوز تقویت کننده دریافت کرده بودند، در مقایسه با افرادی که به طور کامل واکسینه شده بودند اما تقویت نشده بودند، بالاتر بود.

محافظت در برابر عفونت نیز برای افراد تقویت شده در طول موج Omicron بالاتر بود. به دلیل تأخیر در گزارش مرگ و میر ناشی از COVID-19، محققان داده‌ای در مورد مرگ و میر در طول موج Omicron نداشتند.بیشترین محافظت برای افراد بالای 65 سال و پس از آن افراد 50 تا 64 سال رخ داده است.

دکتر شوبها سوامیناتان، دانشیار و پزشک بیماری های عفونی در دانشکده پزشکی راتگرز نیوجرسی، گفت: «[مطالعه] به وضوح نشان می دهد که افرادی که واکسینه نشده بودند، میزان عفونت و مرگ بسیار بالاتری داشتند.در واقع، او گفت افرادی که در این مطالعه واکسینه نشده بودند، تقریباً 20 برابر بیشتر از افرادی که کاملاً واکسینه شده بودند، در معرض خطر مرگ ناشی از COVID-19 بودند.

در مطالعه سوم، که در مجله منبع معتبر انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد، محققان داده‌های بیش از 70000 نفر را که از طریق یک برنامه آزمایشی برای عفونت کروناویروس آزمایش شده بودند، بررسی کردند.محققان دریافتند که سه دوز در مقایسه با دو دوز یا واکسینه نشدن، محافظت بیشتری در برابر عفونت علامت دار ایجاد می کند.

واکسیناسیون کامل و تقویت کننده ها محافظت کمتری در برابر نوع Omicron در مقایسه با دلتا ایجاد کردند. مطالعات آزمایشگاهی نشان داده اند که Omicron تا حدی قادر است بر محافظت ارائه شده توسط واکسن ها و ایمنی قبلی غلبه کند.

CDC همچنین داده‌های اضافی COVID-19 را هفته گذشته در وب‌سایت خود منتشر کرد که نشان می‌دهد در ماه دسامبر، آمریکایی‌های 50 تا 64 ساله واکسینه نشده، 44 برابر بیشتر از افرادی که به طور کامل واکسینه شده‌اند و دوز سوم دریافت کرده‌اند، در بیمارستان بستری می‌شوند.

خطر بستری شدن در بیمارستان برای افراد ۶۵ ساله و بالاتر واکسینه نشده ۴۹ برابر بیشتر بود.

CDC از آمریکایی ها می خواهد که در مورد واکسن “به روز” بمانند.این مطالعات نشان می دهد که واکسیناسیون کامل و تقویت کننده ها دفاعی قوی در برابر عفونت و بستری شدن در بیمارستان از جمله در طول موج Omicron ارائه می دهند.

سوامیناتان گفت: «این داده ها از آنچه در بیمارستان و مؤسسات خود در سراسر کشور می بینیم پشتیبانی می کند. “بیشتر مرگ و میر ناشی از کووید-19 و بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه از جمله افرادی هستند که واکسینه نشده اند، و امیدواریم [این تحقیق] افراد بیشتری را تشویق کند تا واکسینه و تقویت شوند.”

با این حال،بیش از 210 میلیون نفر در ایالات متحده، یا حدود 63 درصد از کل جمعیت، دو دوز واکسن کووید ۱۹ دریافت کرده اند. و فقط کمتر از 84 میلیون نفر، یا حدود 40 درصد از افراد کاملاً واکسینه شده، دوز تقویت کننده داشته اند.CDC اکنون دوزهای تقویت کننده را برای همه افراد 12 سال و بالاتر توصیه می کند.

منبع:.healthline

خروج از نسخه موبایل