google از اولین گوشی مجهز به فناوری 5G خود به زودی رونمایی میکند

شرکت google اعلام کرد نخستین گوشی مجهز به فناوری 5G شامل پیکسل ۴a و پیکسل ۵ در پاییز با قیمتی که از ۴۹۹ دلار آغاز می شود، عرضه خواهد شد.گوگل از ۲۰ اوت (۳۰ مرداد) عرضه مدلهای اندرویدی جدید خود را آغاز می کند. اندازه صفحه نمایش این گوشی ۵.۸ اینچ بوده و صفحه نمایش OLED دارند. سیاه مات تنها گزینه رنگ موجود خواهد بود و به امکان شناسایی هویت بیومتریک مجهز هستند.

شرکت google قیمت ابتدایی مدل تلفن هوشمند ۴a بدون فناوری 5G را ۳۴۹ دلار تعیین کرده تا بتواند مشتریانی که مدلهای ارزانتر را می پسندند را هم جذب کند. با این حال بافناوری 5G این گوشی دوربین کیفیت بالای مشابه مدل پیکسل ۴ سال گذشته، رم ۶ گیگابایتی و فضای ذخیره سازی ۱۲۸ گیگابایت را خواهد داشت اما فاقد امکان شارژ بی سیم خواهد بود.

گوشیهای ارزان قیمت گوگل پرفروش بوده اند اما هرگز منبع درآمد بزرگ برای این شرکت نبودند. گوشیهای گران قیمت گوگل به دلیل بازاریابی محدود و رقابت شدید، در مقایسه با مدلهای بازیگران بزرگی مانند سامسونگ الکترونیکس و اپل توفیق چندانی کسب نکردند.

نخستین نسل گوشی گوگل به نام پیکسل مورد استقبال خوبی قرار گرفت و برند قوی برای عکاسی با گوشی پیشرفته ایجاد کرد اما فروشش از مدلهای گوشی سامسونگ پایینتر بود. با این حال طبق اعلام گوگل، مدل پیکسل ۳a سال ۲۰۱۹ توانست فاصله خود را با رقیبانش کمتر کرده و بسیار موفق ظاهر شود.

طبق آمار موسسه تحقیقاتی آی دی سی، فروش پیکسل در سال ۲۰۱۹ به میزان ۵۲ درصد افزایش یافت و به ۷.۲ میلیون دستگاه رسید که اختلاف فاحشی با فروش بیش از ۵۰ میلیون دستگاه گوشی سامسونگ داشت. گوگل امیدوار است که مدل ارزانتر جدید گوشی این شرکت فروشش را افزایش دهد اما از سوی دیگر سرگرم مذاکره با سامسونگ برای توسعه خدماتش در گوشیهای گلکسی است./منبع:ion

خروج از نسخه موبایل