ساخت نیروگاه های هسته ای در ماه و مریخ به منظور اکتشافات فضایی و تولیدبرق

آیداهو – ایالات متحده می خواهد نیروگاه های هسته ای بسازد که بر روی ماه و مریخ کار کنند.یک مرکز تحقیقاتی هسته ای وزارت انرژی در شرق آیداهو آمریکا و ناسا ایده های مربوط به توسعه نیروگاه های هسته ای را ارزیابی می کنند.مریخ و ماه در طی 10سال آینده محل ساخت نیروگاه های هسته ای به منظور تولید برق و کاوشات فضایی قرار خواهد گرفت.

خبرنگار تین نگوین در ACS Central Science می نویسد: وقتی صحبت از ایجاد پایگاه فضایی می شود، عوامل بسیاری باید در نظر گرفت. منبع انرژی باید توانایی انتقال ایمن از زمین و تحمل شرایط سخت را داشته باشد. مأموریت های فضایی گذشته از انرژی خورشیدی به عنوان یک منبع مقیاس پذیر و تجدید پذیر برق استفاده کرده اند، اما دهانه های تاریک ماه و مریخ یا سطح گرد و غبار مریخ ممکن است نور کافی را ارائه ندهد.

ایالات متحده قصد دارد نیروگاه های هسته ای بسازد که در ماه و مریخ کار کنند .(عکس: مایکل پروست، AP)

وزارت انرژی در شرق آیداهو با کمک از  بخش خصوصی قصد دارد تاپایان سال 2026 نیروگاه های هسته ای بسازد که به ما امکان زندگی در شرایط سخت و کار در قسمت تاریک ماه و مریخ را می دهد.

این طرح دارای دو مرحله است. اولین مرحله طراحی یک راکتور است. دوم ساخت رآکتور آزمایشی، رآکتور دوم به ماه فرستاده می شود، و ایجاد سیستم پرواز و لندر که می تواند راکتور را به ماه منتقل کند.

ناسا در حال ساخت رآکتور هسته ای در ماه

هدف این است که رآکتور داشته باشیمراکتور باید قادر به تولید برق بدون وقفه حداقل 10 کیلووات باشد. طبق اطلاعات انرژی ایالات متحده، متوسط ​​خانه مسکونی ایالات متحده حدود 11000 کیلووات ساعت در سال استفاده می کند. وزارت انرژی اعلام کرد که احتمالاً چندین راکتور مرتبط برای تأمین نیازهای انرژی در ماه یا مریخ نیاز دارد.

علاوه بر این، راکتور نمی تواند بیش از 7،700 پوند (3500 کیلوگرم) وزن داشته باشد تا بتواند در فضا کار کند.وزارت انرژی اعلام کرد که راکتور در نظر دارد از اکتشافات در منطقه قطبی جنوب ماه پشتیبانی کند. این آژانس اعلام کرده است که هنوز منطقه خاصی در سطح مریخ برای اکتشاف مشخص نشده است.

 

ادوین لیمن، مدیر ایمنی انرژی هسته ای در اتحادیه دانشمندان، نگران این است که از این نیروگاه های هسته ای برای تولید  اورانیوم بسیار غنی شده به منظور رتولید سلاح هسته ای استفاده شود.

در اوایل این هفته، امارات متحده عربی مدار خود را به سمت مریخ آغاز کرد و چین لندر و مریخ نورد خود را راه اندازی کرد. ایالات متحده آمریکا قبلاً مریخ نوردهایی را در سیاره سرخ پرتاب نموده و قصد دارد هفته دیگر نیز یک نمونه جدید ارسال کند.مقامات می گویند که بهره برداری از راکتور هسته ای روی ماه اولین گام برای ساخت نسخه اصلاح شده تولید انرژی و تحقیق و کار برای کاوشگران و فضانوردان در این شرایط آزمایگاهی خواهد بود.

منبع:nypost
خروج از نسخه موبایل