تصاویر ارسالی فوق العاده ماهواره ناسا از طوفان هایشن

ماهواره ناسا به نام “ناسا-ناوا سومی ان پی پی” در تاریخ 4 سپتامبر با عبور از دریای فیلیپین، از هایشن تصویری فوق العاده از این طوفان گرمسیری ارائه داد.

در ادامه با ما در نبض دیجیتال همراه باشید.

ماهواره ناسا-ناوا سومی ان پی پی (NASA NOAA’s Suomi NPP) تصویری قابل مشاهده از سوپرایفون هایشن در حال حرکت از طریق دریای فیلیپین در تاریخ 4 سپتامبر گرفته است./ ناسا، سیستم اطلاعات و مشاهده زمین (EOSDIS)

در تصویربرداری دستگاه پرتو سنج، با مادون قرمز  (VIIRS) در ناسا-ناوا سومی ان پی پی تصویری بسیار واضح از هایشن که منجر به طوفانی عظیم با ساختاری بزرگ، دایره ای و سازمان یافته از طوفان های صاعقه ای قوی که شبیه چشم باز و در حال چرخش می باشد را نشان می دهد.

طوفان در حال شکل گیری هایشن که همانند چشم باز می باشد، با دیوار حفره ای، طوفان هایی با رعد و برق قوی با سرعت 31 مایل در عرض جغرافیایی و 81 مایل دریایی قرار دارد.

قطر طوفان حداقل 450 مایل بوده وبسیار عظیم است، زیرا بادهای وزشی در طوفان های مناطق گرمسیری با نیرویی حدود 225 مایل از مرکز زمین در حال وزیدن می باشند.

مرکز هشدار توفان (JTWC) در هاوایی در ساعت 5 صبح EDT (0900 UTC) در تاریخ 4 سپتامبر خاطر نشان کرد که سوپر طوفان هایشن دارای حداکثر باد پایدار نزدیک به 135 گره (155 مایل در ساعت / 250 کیلومتر در ساعت) است.

تصویر ماهواره ناسا از طوفان هایشن نشان می دهد از نوع طوفان دسته 4 است. این مرکز نزدیک به عرض جغرافیایی 22.2 درجه شمالی و طول 134.3 درجه شرقی، حدود 439 مایل دریایی جنوب شرقی پایگاه هوایی کادنا درژاپن بود. طوفان در حال حرکت به سمت شمال غربی ژاپن می باشد و به سمت کره جنوبی در حال حرکت می باشد.

منبع: scitechdaily

خروج از نسخه موبایل