نوشیدن قهوه مرگ و میر ناشی از سرطان کبد را کاهش میدهد

اگر کل دنیا قهوه بیشتری بنوشند، میزان مرگ و میرهای جهانی ناشی از سرطان کبد کاهش میابد


تیمی از محققان در سراسر استرالیا با بررسی رابطه بین مصرف قهوه و سرطان کبد پی بردند که اگر همه مردم جهان روزانه حداقل دو فنجان قهوه بنوشند، جهان صدها هزار مرگ و میر کمتر از این سرطان را می دید.

این گروه در مقاله خود که در مجله Alimentary Pharmacology and Therapeutics منتشر شده است،نتایج تحقیقات آنها را توضیح می دهد و اینکه چرا آنها معتقدند دولت ها باید مردم را به نوشیدن قهوه بیشتر تشویق کنند.

مطالعات متعدد در طول چند سال گذشته نشان داده است که نوشیدن قهوه در صورت مصرف مرتب، می تواند مزایای سلامتی بسیاری داشته باشد.

یکی از این مزایا که از سایرین متمایز است، کاهش خطر ابتلا به سرطان کبد است. محققان با این تلاش جدید خاطرنشان کردند که نتایج این تحقیق حاکی از آن است که نوشیدن دو یا سه فنجان قهوه در روز می تواند 38٪ خطر ابتلا به بیماری را در فرد کاهش دهد و 46٪ خطر ابتلا به این بیماری را از بین ببرد.

برای اطلاع از این موضوع، محققان داده‌های مربوط به بیماری‌های جهانی ۲۰۱۶ را استخراج و مطالعه کرده‌اند. ﺁنها دریافتند که در ﺁن سال ۱,۲۴۰,۲۰۱ مرگ ناشی از سرطان کبد وجود داشته است.

محققان سپس ﺁمارهای نوشیدن قهوه را بازیابی کردند و هر دو مجموعه داده ها را به یک مدل اضافه کردند که ارتباط بین مصرف قهوه و سرطان کبد را نشان می داد و باعث کاهش آن میشود.

این مدل نشان داد که اگر همه در جهان در سال ۲۰۱۶ دو فنجان قهوه در روز می نوشیدند، ۴۵۲,۸۶۱ مرگ کمتر از سرطان کبد وجود داشت. و اگر چهار فنجان می نوشیدند، ۷۲۳,۲۸۷ مرگ کمتر می شد.

محققان بر این باورند که دولت ها و سازمان های بهداشتی باید به منظور کاهش میزان سرطان کبد،مصرف آنرا در بین مردم افزایش دهند.

منبع:medicalxpress

خروج از نسخه موبایل