نجوم

هلیکوپتر مریخ نورد نبوغ ناسا باتری های خود را در هنگام پرواز شارژ می کند

هلیکوپتر مریخ نورد نبوغ ناسا که در روز جمعه 7 آگوست با مریخ نورد perseverance خود به فضا پرتاب شده بود پس از یک هفته از سفر هفت ماهه خود به مریخ شارژ مجدد شد و از سیستم خود انرژی دریافت کرد. این اولین بار است که هلیکوپتر و باتری های آن در محیط فضایی شارژ می شوند. در طی هشت ساعت کارکرد، عملکرد شش باتری یون لیتیوم مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و سطح شارژ آنها را به 35 درصد رساند. در ادامه با نبض دیجیتال همراه باشید.

این روش شارژ برای این مریخ نورد با موفقیت انجام شد. تیم کانهام، سرپرست عملیات هلیکوپترهای مریخ نورد ناسا در ﺁزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در جنوب کالیفرنیا، گفت: “این یک نقطه عطف بزرگ بود، چرا که این اولین فرصت ما برای مریخ نورد نبوغ و  سیستم الکترونیک از زمان شروع کار در ۳۰ ژوئیه بود.” از ﺁنجایی که همه چیز طبق تحقیقات پیش رفته است، ما هر دو هفته یک فعالیت مشابه را برای حفظ یک وضعیت قابل قبول انجام خواهیم داد.”

هلیکوپتر مریخ نورد نبوغ ناسا باتری های خود را در هنگام پرواز در فضا شارژ می کند

هلیکوپتر 4 پوندی (2 کیلوگرم) – ترکیبی از اجزای خاص طراحی شده و قطعات قفسه – در حال حاضر روی شکم Perseverance قرار دارد و انرژی اش را از منبع تغذیه مریخ نورد دریافت می کند. هنگامی که نبوغ روی سطح مریخ مستقر شود پس از اینکه perseverance پایین بیاید، باتری های آن توسط صفحه خورشیدی خود هلیکوپتر شارژ می شوند. اگر نبوغ از شب های سرد مریخ جان سالم به در ببرد، فعالیت تیم پیش می رود.

ماموریت بیولوژی این هلیکوپتر کشف علائم زندگی میکروبی خواهد بود. نبوغ پس از گشتن این سیاره، ﺁب و هوا و زمین شناسی آن، نمونه هایی را جمع ﺁوری کرده تا در ﺁینده به زمین بازگردد و راه را برای اکتشاف انسانی سیاره سرخ و فضا هموار کند. مأموریت این مریخ نورد بخشی از برنامه بزرگتر است که شامل مأموریت هایی برای ماه به عنوان راهی برای آماده سازی اکتشافات  سیاره سرخ است.

منبع: Nasa

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا