خودرومعرفی و بررسی

بررسی مفهوم Prophecy هیوندای جدید

خودروی مفهومی Prophecy هیوندای تمام الکتریکی، آینده ای را نمایش می دهد که از هیوندای ظاهری متفاوت تر خواهد ساخت. از لوك دونكرولوك، سر طراح Hyundai بخواهید كه آینده شركت را به شما نشان دهد و او به این نکته اشاره می كند: Prophecy. این مفهوم یک پلتفرم مدولار جدید را معرفی می کند که طی چند سال آینده میزبان کاملی از وسایل نقلیه برقی برای هیوندای و خواهر آن کیا خواهد بود. این پلتفرم به همان اندازه برای کره ای ها مهم است که معماری MEB برای گروه فولکس واگن مهم بوده است.

پرده برداری از این مفهوم قرار بود در نمایشگاه اتومبیل ژنو در ماه مارس برگزار شود، که به دلایل واضح پیش نرفت. اما به منظور بررسی دقیق تر و کسب اطلاعات بیشتر در مورد مفهوم Prophecy و برنامه های هیوندای برای آن، نبض دیجیتال با تشریح اطلاعاتی، فضای رانندگی با این ماشین را برای شما تجسم می کند.

درهای “suicide” با ظرافت باز می شوند و امکان دسترسی آسان به داخل کابین را دارند، جایی که می توانید یک موقعیت راحت و آرام بر روی صندلی راننده پیدا کنید. به جای فرمان، فقط داشبورد وجود دارد که با نمایشگرهای دیجیتالی پر شده است. با لمس یک دکمه داشبورد چرخانده می شود و یک قفسه باریک اضافی در زیر صفحه خمیده، به سمت راست می چرخد تا ابزارهای کاملاً دیجیتالی را فاش کند. هنوز فرمان وجود ندارد. فقط دو دستگیره شبیه جوی استیک که یکی روی درب و دیگری روی کنسول میانی نصب شده، قرار دارد.

این در حالی است که احتمالا شما فکر می کنید که چگونه یک ماشین شیک و بزرگ را می توان فقط با جوی استیک هدایت کرد، این باعث می شود که احساس کنید در بازی ویدیویی هستید نه داخل یک ماشین واقعی. شاید این یکی از قسمت های Prophecy باشد که به تجدید نظر در طراحی نیاز دارد.

بررسی مفهوم Prophecy هیوندای جدید

با این حال، دو مورد معمولی باقی مانده است، یکی پدال گاز و دیگری پدال ترمز. از طرف دیگر از چگونگی حرکت Prophecy در سرعت های کم، چیزهای کمی وجود دارد که ما را محدود کرده است اما آنچه در اینجا مهم است کابین رادیکال جدید است.

یک تعادل خوب بین طراحی قدیمی و جدید در داخل وجود دارد. صفحه دیجیتال نمایشگر با طرح زیبای پارچه تارتان آبی و سبز رنگ که برای در و صندلی های آن استفاده شده، در تضاد است. موردی که متوجه آن نمی شوید پنجره های دو جداره هستند که باز نمی شوند. در عوض، Prophecy از یک سیستم تصفیه هوا استفاده می کند که زمانی سیستم میزان ذرات معلق در داخل را حتی اگر در حال شارژ شدن باشد تشخیص دهد، هوای تمیز به درون و اطراف کابین پمپ می کند.

تم پارچه تارتان در قسمت پشتی خودرو تکرار شده است و همچنین کف صاف و داشبورد عجیب غریب به داخل Prophecy احساس شگفت آور و فضایی گونه ای می بخشد.

 

طرح های مشخص برای آینده Hyundais

 

سانگ یوب لی، معاون ارشد هیوندای و رئیس مرکز طراحی جهانی هیوندای گفت: لی به ما گفته است که “پلتفرم اسكیت بورد EV با فاصله زیاد و جلو اتاق اتومبیل كه به جلو كشیده شده، ما را قادر می سازد كابین را دراز كنیم تا فضای بیشتری در داخل فراهم شود. لی اذعان دارد که Prophecy یک سدان آینده است اما نه از نوع سدان های سنتی، این سدان فضای زیادی در داخل و همچنین انحنای بیشتری خواهد داشت.”

آینده پلتفرم هیوندای

لی همچنین نشان داد که مدلهای جدید شروع فلسفه طراحی جدید در هیوندای است که از استراتژی “Russian Doll” که توسط بسیاری از سازندگان دیگر اتومبیل استفاده می شود جلوگیری می کند.

 

منبع: autoexpress

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا