اخبار خودروخودروویژه

تولید خودروی سایبرتراک تسلا تا سال ۲۰۲۳ به تعویق افتاد

در اوایل این هفته، ایلان ماسک مدیرعامل و بنیانگذار تسلا، اعلام کرد که تولید و ساخت خودروی سایبرتراک (Cybertruck) مورد انتظار به تعویق افتاده است. به گفته ماسک این وسیله نقلیه در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد.

در ادامه با ما در نبض دیجیتال همراه باشید.

قبلا شایعه شده بود که عرضه سایبرتراک از خودرو‌های الکتریکی آمریکایی با تاخیر عرضه مواجه خواهد شد و اکنون، مدیر اجرایی این برند رسما این موضوع را تایید کرده است. قابل ذکر است، این خبر زمانی منتشر شد که خودروساز تسلا گزارش درآمد سه ماهه خود را به اشتراک گذاشت که نشان دهنده افزایش بیش از ۵۰ درصدی محصولات برقی این برند علیرغم کمبود‌های مداوم در زنجیره تامین است. ضمنا خودروی سایبرتراک آینده برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ رونمایی شد.

تولید خودروی تسلا سایبرتراک تا سال ۲۰۲۳ به تعویق افتاد

از زمان رونمایی، این شرکت مجبور شد تولید خودروهای سایبرتراک خود را تا اواخر سال ۲۰۲۱ به تعویق بیندازد که بعدا به اواخر سال ۲۰۲۲ موکول شد و اکنون تولید آن برای سومین بار به تعویق افتاده است.

این موضوع می‌تواند بدین معنی باشد که سال ۲۰۲۳ سال بزرگی برای تسلا خواهد بود که سایبرتراک، رودستر و حتی ربات انسان نمای خود را در سال آینده عرضه خواهد کرد. این در حالی است که ماسک اظهار داشته که امسال مدل‌های جدید خودرو را معرفی نخواهیم کرد.

او همچنین توضیح داد که رونمایی از مدل‌های جدید مستلزم توجه و به کار گیری منابع زیادی بوده و در نتیجه خودرو‌های کمتری در سال جاری تولید و عرضه خواهد شد.

ماسک گفت که امیدوار است سالانه حدود ۲۵۰۰۰۰ خودروی سایبرتراک بسازد، اما این هدف به دلیل معرفی تعدادی از فناوری‌های جدید با موانع مختلفی مواجه است. او اطمینان داد که باتری‌ها، عامل محدودکننده تولید سایبرتراک نخواهند بود و بیشتر از این موضوع ابراز نگرانی کرد که چگونه می‌توانیم خودروی سایبرتراک را با وجود داشتن فناوری عالی، مقرون‌به‌صرفه کنیم.

منبع: gizmochina

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا