معرفی آئودی E-Tron مدل S اسپرت 2021
آئودی E-Tron یک SUV کراس اوور برقی است و در حقیقت این ماشین الکتریکی مانند هر آئودی دیگر دارای ویژگی های خاصی است. حال Audi با معرفی نوع S اسپرت از این مدل خودرو سعی دارد کمی جذابیت پرچم دار آئودی را بزرگتر کند. نبض دیجیتال قصد دارد به معرفی Audi E-Tron S پردازد.
این مدل ماشین از قویترین عضو خانوادهٔ E-Tron موجود در بازار محسوب میشود که به سه موتور الکتریکی مجهز است. از این سه موتور، دو عدد در عقب و یکی در جلو نصب شده است. نتیجهٔ این ترکیب، قدرت بیشتر و درنتیجهٔ پرفورمنس بالاتر است.
به گفتهٔ آئودی، حداکثر خروجی این سه موتور ۵۰۳ اسب بخار قدرت و ۹۷۳ نیوتن متر گشتاور است که البته این اعداد فقط برای مدت هشت ثانیه هنگام فعال کردن حالت S ارائه میشوند. درهرحال، به لطف این نیرو، E-Tron S ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت را دارد.
در شرایط رانندگی عادی، قوای محرکهٔ این کراساوور الکتریکی مجموعاً ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۸ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. انرژی موردنیاز این موتورها هم توسط یک پکیج باطری ۹۵ کیلووات ساعتی تأمین میشود که با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن ۳۷۰ کیلومتر را برای E-Tron S فراهم میکنند. همچنین امکان شارژ این باطریها با شارژرهای سریع تا ۱۵۰ کیلوواتی هم وجود دارد که به ادعای آئودی از ۵ تا ۸۰ درصد باطریها را ظرف حدود نیم ساعت شارژ میکنند.
بزرگترین تفاوت ظاهری E-Tron S با نسخههای ضعیفتر افزایش حدود ۵ سانتیمتری عرض آن است که به خاطر گلگیرهای عریضتر ایجاد شده و با رینگهای بزرگتر و سپرهای تهاجمیتر با دیفیوزر عریض در عقب همراه شده است؛ اما در E-Tron S با وجود ظاهر تهاجمیتر، هنوز ضریب درگ ۰.۲۶ نسخهٔ اسپرتبک و ۰.۲۸ نسخهٔ معمولی حفظ شده است.
E-Tron S علاوه بر برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک، به لطف دو موتور الکتریکی در عقب، از سیستم کنترل گشتاور بُرداری واقعی روی محور عقب هم سود میبرد. همچنین در این خودرو سیستم تعلیق بادی تطبیقی که بهصورت استاندارد ارائه میشود، با تنظیمات خاص S همراه است و میتواند ارتفاع از زمین را تا ۷۶ میلیمتر افزایش دهد. سیستم انتخاب حالات رانندگی آئودی نیز در E-Tron S هفت حالت مختلف را ارائه میکند.
به گفتهٔ آئودی، شخصیت رانندگی اولین کراس اوور الکتریکی این شرکت که نشان S روی آن قرار گرفته، تمایل بیشتری به محور عقب دارد و در صورت درخواست راننده قابلیت ارائهٔ دریفت را هم دارد. سیستم ترمز E-Tron S نیز در جلو به دیسکهای ۴۰۰ میلیمتری با کالیپرهای شش پیستونه مجهز است که خریداران میتوانند آنها را با رنگ نارنجی سفارش دهند. این ترمزها بهصورت استاندارد پشت رینگهای ۲۰ اینچی با لاستیکهای ۲۸۵ پنهان شدهاند اما امکان سفارش رینگهای بزرگتر ۲۱ اینچی هم وجود دارد.
این کراساوور الکتریکی اسپرت آلمانی از پاییز امسال در اروپا عرضه میشود و قیمت آن در بازار داخلی آلمان از ۹۱,۴۳۵ یورو برای E-Tron S و ۹۳,۶۲۸ یورو برای E-Tron S اسپرتبک آغاز خواهد شد.
منبع: pedal