جت تجاری VTOL پگاسوس، عملکرد جت را با هلیکوپتر ترکیب می کند
صنایع هوایی Pegasus Universal Aerospace در سال 2012 توسط دکتر رضا میا برای ساخت جت های خصوصی کوچک با قابلیت برخاستن و فرود عمودی (VTOL) تاسیس شد. کار طراحی Pegasus Vertical Business Jet در سال 2013 آغاز شد. پگاسوس تخمین می زند که برای آوردن این هواپیما به بازار حدود 400 میلیون دلار نیاز دارد.
در ادامه با نبض دیجیتال همراه شوید.
این ماموریت، یک نوآوری در بخش هوافضا و حمل و نقل است. این جت می تواند در یک پارکینگ هلی کوپتر ، قایق تفریحی و یا روی هر سطح از جمله چمن یا شن و نیز روی باند معمولی فرود بیاید. با این وجود این جت دیگر نیازی به ماشین و یا هلی کوپتر برای سفر نیست. پگاسوس قصد دارد با هواپیماهای خصوصی سنتی که برای سفرهای کوتاه تا متوسط استفاده می شود رقابت کند.
Pegasus Vertical Business Jet در حالت VTOL دارای برد 2،124 کیلومتر (1،320 مایل) است و با استفاده از باند های معمولی دارای برد 4،400 کیلومتر (2،743 مایل) و سرعت کروز 796 کیلومتر در ساعت (495 مایل در ساعت) در یک ارتفاع 10،668 متر (35000 پا) است. زمان پرواز در حالت VTOL تقریباً سه ساعت و با استفاده از باند های معمولی حداکثر شش ساعت و نیم است. در هر ساعت 309 لیتر (81.63 گالن) سوخت را می سوزاند که در مقایسه با جت استاندارد 60٪ صرفه جویی در مصرف سوخت دارد. جت پگاسوس برای ایمنی و راجتی پرواز دارای نوآوری های متعددی است.
بخش VTOL پرواز به دلیل وجود کانال های فن که از موتورهای الکتریکی برای برخاستن و فرود عمودی استفاده می کنند بسیار ساکت تر از یک هلی کوپتر خواهد بود. این جت تجاری دارای یک چارچوب تمام کامپوزیت است و به دلیل مقطع عرضی وسیعتر نسبت به سایر جت های خصوصی، به مسافران امکان حرکت راحت تر را می دهد.
یک نمونه در مقیاس 1/8 قبلاً برای تأیید توانایی پرواز جت به صورت عمودی و انتقال به پرواز افقی مورد آزمایش قرار گرفته است. نسرین ابراهیم ، مدیر ارشد عملیات Pegasus Universal Aerospace ، ویدیویی از این آزمایش را در صفحه LinkedIn خود قرار داده است. نمونه اولیه در مقیاس کامل در حال برنامه ریزی است که در سال 2020 ساخته شود.
بازاریابی Pegasus Vertical Business Jet شامل شرکت های بزرگ ، حمل و نقل دریایی ، توسعه منابع ، مدیران بازرگانی ، افراد VIP ، افراد مشهور ، سران کشورها ، سیاستمداران ، پلیس و عملیات دولت است .
Pegasus Universal Aerospace قصد دارد با هواپیماهای سنتی که برای سفرهای کوتاه تا متوسط استفاده می شود رقابت کند و هدف آنها این است که بین سالهای 2024 و 2026 وارد سرویس شوند.
بیشتر بخوانید:
- پرواز 3.5 ساعته هواپیمای بدون سرنشین VTOL با انرژی هیدروژن
- ارتباط جت پلاسما با قدرت چرخش سیاهچاله و شار مغناطیسی
- تحقیقات جدید برای کشف روش جدید انتقال حرارت وسایل الکترونیک و ماشین ها
منبع: evtol.news