بازیمعرفی و بررسی

بازی هورایزن زیرو داون 2 به زودی منتشر می شود

اگر دنبال بازی هیجانی و معمایی هستید بازی Horizon Zero Dawn 2 را از دست ندهید. این بازی مهیج توسط کمپانی Guerilla Games در حال ساخت بوده و شرکت بازی‌سازی Sony Interactive Entertainment آن را برای کنسول بازی نسل جدید خود، یعنی کنسول بازی PlayStation 5 منتشر خواهد کرد. نسخه اول بازی هورایزن زیرو داون در سال 2017 منتشر شد که طرفداران زیادی داشت و تنها دو سال پس از انتشار خود بیش از 10 میلیون نسخه در سراسر جهان فروش کرد.

تاریخ انتشار رسمی بازی Horizon Zero Dawn 2 برای 17 مرداد 1399 (7 آگوست 2020) در نظر گرفته شده است.

بازی Horizon Zero Dawn 2ساخت بازی Horizon Zero Dawn برای کمپانی Guerrilla Games حدود هفت سال طول کشید و اعلام رسمی انتشار آن تنها دو سال قبل از عرضه بازی انجام گرفت. برای این بازی کمپانی Guerrilla Games موتور بازی‌سازی ویژه خود را ساخت. هم اکنون این سری بازی دارای پایه‌ای مشخص از منظر گیم پلی و همچنین داستان است و انتشار نسخه دوم صرف زمان به مراتب کمتری را برای سازندگان بازی به همراه خواهد داشت.

به غیر از تمام این موارد جا دارد بگوییم که سازندگان بازی Horizon Zero Dawn 2 جهت ساخت نسخه دوم که برای پلتفرم PlayStation 5 منتشر خواهد شد، احتمالا نیازمند بهینه‌سازی موتور بازی‌سازی خود خواهند بود.

بازی هورایزن زیرو داون 2 به زودی منتشر می شودسازندگان بازی Horizon Zero Dawn 2 تاکنون در رابطه با وجود این دنباله برای عنوان قبلی خود اشارات کمی برای مخاطبان خود داده‌اند؛ اما در تابستان سال 2018 انگی اسمتز (Angie Smets)، سازنده مدیر تولید بازی اظهاراتی داشت که در واقع وجود بازی Horizon Zero Dawn 2 را به شکلی غیرمستقیم تایید می‌کند.

اسمتز در طی مصاحبه‌ای با سایت VentureBeat اعلام کرد که کمپانی بازی‌سازی Guerrilla Games زمان و تلاش زیادی برای ساخت بازی Horizon Zero Dawn کرده است و این میزان تلاش ایجاب می‌کند که آن‌ها دنیای خیالی را که خلق کرده‌اند زنده نگه دارند. او در این رابطه گفت:

من دقیقا نمی‌توانم مشخص کنم که ما در پروژه بعدی خود شاهد چه چیزی خواهیم بود، اما بدون شک هفت سال تلاش نکردیم که دنیای غنی و بزرگ پیش روی شما را بسازیم و سپس آن را رها کنیم. امیدوارم که همه نسبت به آینده بازی هیجان خود را حفظ کنند.

بازی هورایزن زیرو داون 2 به زودی منتشر می شوداخیرا کمپانی Guerrilla Games جهت استخدام «مهندس سرور بازی» فراخوانی منتشر کرد که نشان می‌دهد بازی Horizon Zero Dawn 2 احتمالا از یک حالت چندنفره آنلاین نیز پشتیبانی می‌کند. در متن این فراخوان نوشته شده است که سازندگان این بازی به دنبال فردی هستند که بتواند روی سیستم‌هایی همانند جست و جوی بازی (Matchmaking)، تورنمنت‌ها (Tournaments)، کلن‌ها (Clans) و لیدربوردها (Leaderboards) کار کند.

بر اساس این شواهد می‌توان تخمین زد حالت چندنفره گیم پلی بازی Horizon Zero Dawn 2 در شکل نبردهای بازیکن در برابر محیط (PvE) اتفاق بیفتد؛ به شکلی که بازیکنان جهت رویارویی با حیوانات قدرتمند رباتیک در یک تیم گرد هم آیند. حضور کلن‌ها نیز و بیان این امر توسط سازندگان بازی جالب و حائز اهمیت است و کمپانی بازی‌سازی Guerrilla از این طریق می‌تواند به بازیکنان اجازه دهد که به همراه دوستان خود قبیله‌های مختص خود را ساخته و به انجام دادن ماموریت‌های مختلف بپردازند که از جهاتی می‌تواند بسیار شبیه حالت آنلاین بازی Red Dead Redemption 2 باشد.

بازی Horizon Zero Dawn 2وقایع بازی Horizon Zero Dawn در قرن سی و یکم میلادی اتفاق می‌افتند؛ در دنیایی که انسان‌ها در جمعیت‌هایی قبیله گونه و با دسترسی بسیار کمی نسبت به تکنولوژی زندگی می‌کنند. این انسان‌ها زندگی خود را با ربات‌های پیشرفته‌ای تقسیم کرده‌اند که به عنوان جد کره زمین شناخته می‌شوند. هیولاهای رباتیک بازی ماشین (Machine) نام گرفته‌اند و انسان‌های بازی عموما به شکلی صلح آمیز با آن‌ها زندگی می‌کنند.

گره ماجرا از زمانی آغاز می‌شود که طی یک اختلال برخی از این ربات‌ها رفتار خشن‌تری را نسبت به انسان‌ها از خود بروز می‌دهند و به مرور ماشین‌های بزرگتر و مهلک‌تر پا به عرصه وجود می‌گذارند. سه قبیله اصلی بازی عبارتند از قبیله نورا (Nora)، کارجا (Carja) و اوسرام (Oseram).

شخصیت اصلی بازی آلوی (Aloy) نام دارد. آلوی از اعضای قبیله Nora بود که در بچگی از قبیله به بیرون انداخته شده و توسط بیگانه‌ای به نام راست (Rost) بزرگ شد. علاوه بر این یک کمپانی به نام Faro Automated Solutions در این بازی وجود دارد که خالق یک مکانیزم هوش مصنوعی به نام GAIA محسوب می‌شود.

PlayStation 5GAIA قادر است با تولید ربات‌های صلح جو نسبت به انسان‌ها کره زمین را بار دیگر به آرامش برگرداند. قهرمان بازی هنگام آشنایی با GAIA نسبت به وجود سیستم دیگری به نام هادس (HADES) مورد تذکر قرار می‌گیرد که در بطن خود مخرب است. در پایان بازی شاهد رویارویی آلوی با هادس هستیم و هادس در ظاهر توسط آلوی شکست می‌خورد؛ اما نه برای همیشه.

لحظات پایانی بازی هورایزن زیرو داون برای ما مشخص می‌کند که هادس به شکل کامل شکست نخورده است و ماده‌ای تاریک که احتمال دارد متعلق به هادس باشد توسط فردی به نام سیلنز (Sylens) تسخیر می‌شود. سیلنز جزو افرادی است که نسبت به سر در آوردن از مکانیزم‌های شرور رباتیک کنجکاوی زیادی از خود نشان می‌دهد و بر همین اساس او می‌تواند تبدیل به ضدقهرمان اصلی بازی Horizon Zero Dawn 2 شود.

PlayStation 5در طی یک پست در شبکه اجتماعی توییتر در تاریخ 21 آوریل (2 اردیبهشت 99) کمپانی Guerrilla Games به شکل تصادفی آشکار کرد که بازی Horizon Zero Dawn 2 به شکل انحصاری برای پلتفرم PlayStation 5 منتشر خواهد شد و خبری از انتشار این بازی برای کنسول بازی PS4 و یا کنسول های بازی دیگر نخواهد بود. بر همین اساس می‌توان گفت به احتمال زیاد شاهد انتشار بازی هورایزن زیرو داون 2 به شکل انحصاری برای پلتفرم PlayStation 5 خواهیم بود.

برخی از مهمترین جزئیات را در رابطه با بازی Horizon Zero Dawn 2 مورد بررسی قرار دادیم. امیدواریم این بازی نه تنها بتواند دنیای عظیم و خارق‌العاده نسخه اول خود را بازسازی کند، بلکه از بسیاری از جهات و در موارد مختلف چیزهایی به آن اضافه کند.

 

منبع: plaza

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا