پزشکی و سلامت

تولید داروی جدید آسم و COPD ، که راه های تنفسی را باز می کند

یک تیم بین المللی از دانشمندان که برای کشف درمان های جدید آسم تلاش می کنند ، پروتئینی را در ریه ها شناسایی کرده اند ( FFA4 ) که با فعال کردن آن افراد مبتلا به آسم می توانند راحت تر نفس بکشند. این یافته ها در موش ها نه تنها هدف جدیدی برای دارو های آسم ارائه می دهند، بلکه یک بیماری شایع دیگر که تحت تأثیر التهاب در ریه ها می باشد ( بیماری انسداد مزمن ریوی COPD) را تحت درمان قرار می دهد. در ادامه با نبض دیجیتال همراه باشید.

این تحقیق امیدوارکننده توسط دانشمندان دانشگاه گلاسگو به همراه تیمی از مرکز التهاب دانشگاه فناوری سیدنی انجام شده است. دانشمندان در حال تحقیق در مورد درمان های جایگزین برای اشکال شدید آسم و COPD بوده و معتقدند که مکانیسم جدیدی پیدا کرده اند که می تواند برای بهبود زندگی مبتلایان به هر دو بیماری، مفید واقع شود.

پیش از این، تحقیقات نشان داده است که چگونه پروتئینی که در روده و لوزالمعده وجود دارد ( گیرنده اسید چرب آزاد 4 – FFA4 ) توسط چربی های رژیمی می تواند برای تنظیم سطح گلوکز در خون فعال شود. نویسندگان این مطالعه جدید کشف اصلی را مبنی بر اینکه FFA4 در ریه انسان نیز  وجود دارد، انجام داده اند که برخی از امکانات جالب جدید را بدست آورده اند.

تولید داروی جدید آسم FFA4 که راه های تنفسی را باز می کند درمان COPD

هم آسم و هم COPD می توانند منجر به تورم در مجاری تنفسی شوند که باعث ایجاد مشکلات تنفسی مشخصی در مبتلایان می شود. این تیم نشان داده اند که چگونه هدف قرار دادن گیرنده FFA4 در ریه ها می تواند این علائم را درمان کند.

این تیم یک کلاس جدید از دارو ها را به طور خاص برای فعال کردن FFA4 در ریه های موش ها ایجاد کرده و دریافتند که عضله اطراف مجاری تنفسی را شل می کند. این امر نه تنها هوای بیشتری را وارد ریه های جوندگان می کند، بلکه همزمان باعث کاهش التهاب ناشی از قرار گرفتن در معرض آلودگی ، دود سیگار و حساسیت هایی مانند گرد و غبار نیز می شود.

تحقیقات در مراحل اولیه بوده و راه طولانی ای قبل از انجام آزمایشات انسانی دارد. این روش درمانی می تواند در آینده وارد استفاده بالینی گردد. در نهایت این تیم امیدوار است که بتواند داروهای جدیدی را برای بیمارانی ارائه دهد که به درمان های فعلی آسم و COPD پاسخ مثبت نمی دهند.

اندرو توبین ، نویسنده مطالعه می گوید: واقعاً جای تعجب بود كه با هدف قرار دادن پروتئینی كه تاكنون تصور می شد توسط روغن های ماهی در رژیم غذایی فعال می شوند ، می توانیم عضلات راه تنفسی را آزاد كرده و از التهاب جلوگیری كنیم. ما خوش بین هستیم که می توانیم یافته های خود را گسترش داده و یک داروی جدید برای درمان آسم و COPD ایجاد کنیم.

منبع » NewAtlas

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا