پزشکی و سلامت

جهش قابل توجه در روش درمان سرطان

محققان از دستیابی به موفقیت در درمان غیر تهاجمی سرطان خبر دادند. انستیتوی دانشگاه فناوری آیندهوون Jan C.M. ، اقدام به آزمایش یک فناوری نانو که می تواند اشکالاتی در درمان فوتودینامیک (PDT) که یک درمان سرطان در حال ظهور است برطرف کند. مقاله ای با جزئیات این آزمایش اخیراً در مجله ACS Nano منتشر شده است.

فوتودینامیک درمانی (PDT) یک درمان سرطانی غیر سمی و غیر جراحی است که در چندین کشور ، به ویژه در ایالات متحده و چین در حال افزایش است. ترکیبی بنام حساسیت به نور به بیمار تزریق می شود که در برابر نور واکنش نشان می دهد. هنگامی که حساسیت به نور نزدیک سلولهای تومور قرار می گیرد، توسط لیزر فعال می شود. این واکنش باعث ایجاد اکسیژن منفرد می شود که سلولهای مجاور را از بین می برد. هدف قرار دادن لیزر و حساسیت به نور باعث از بین رفتن سلولهای تومور می شود. PDT همچنین به طور غیر مستقیم سیستم ایمنی بدن را فعال می کند و سپس به سرطان نیز حمله می کند.

تغییر دهنده تومورهای نزدیک به پوست

فوتودینامیک (PDT) این امکان را دارد که در درمان سرطان پستان ، سرطان پروستات ، لنفوم و سایر تومورهای کاملاً نزدیک به پوست برای رسیدن لیزر تغییر دهنده به موفقیت برسد. برای خوب کار کردن این روش، سه مشکل باید حل شود.

  • حساسیت به نور باید جهت جمع شدن در اطراف تومور هدایت شود.
  • این واکنش به منظور ایجاد اکسیژن منفرد به مولکول های اکسیژن نیاز دارد و تومورها محیط های کم اکسیژن ایجاد می شوند.
  • تومورها یک ماده دفاعی دارند که اکسیژن منفرد را تجزیه می کند.

تیم مهندسین زیست پزشکی پروفسور ون یک نانو ذره واحد طراحی کردند که می تواند هر سه مشکل را حل کند. این با پلیمرهایی پوشانده شده است که توسط محیط اسیدی تومور ایجاد می شوند تا خود را به تومور متصل کنند. این پلیمرها توسط ماده حساس به نور با هم نگه داشته می شوند و هم به عنوان محموله کانتینری و هم به عنوان کالای اصلی عمل می کنند. کاتالاز که توسط ذره حمل می شود ، پراکسید هیدروژن را از تومور تجزیه کرده و اکسیژن فراوانی تولید می کند.

جهش قابل توجهی در روش برای درمان سرطان نانو فوتودینامیک PDT

نتایج موفقیت آمیز ، اما آزمایش بیشتر لازم است

تیمی نظارتی در آزمایشگاه گروه شیمی بیولوژیکی TU / e ، دانشگاه دونگوا و دانشگاه فودان در حال تحقیقات بر روی این آزمایشات هستند تا اثبات کنند که این ذره در پرداختن به سه مسئله با PDT، موثرتر است.

این تیم امیدوار است که نتایج موفقیت آمیز آزمایشات منجر به آزمایش بیشتر این روش درمانی انقلابی شود. قبل از اینکه به آزمایشات انسانی بپردازد ، لازم است در سیستم های پیچیده تر برای ایمنی و کارایی آزمایش شود. در همین حال ، تیم در حال بررسی عملکرد موتور نور محور است که نانوذرات را به عمق بیشتری در تومورها هدایت کند ، جایی که می تواند موثرتر باشد.

با انتشار این مقاله در ACS Nano ، منتظر دستیابی به موفقیت های بیشتر در استفاده از PDT و فناوری نانو برای درمان موثر و ایمن سرطان ها هستیم.

 

منبع: phys

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا