پزشکی و سلامت

راز های پنهان کاهش وزن از طریق ورزش

یافتن زمان مناسب برای ورزش کردن به منظور بدست آوردن سلامت بدن یا کاهش وزن ، چالش واقعی هر شخص است و بسیاری از ما را وادار می کند تا در اوقات فراغت به ورزش بپردازیم اما تحقیقات نشان می دهد که اگر واقعاً بخواهیم از ورزش خود نهایت استفاده را ببریم باید آن را هر روز در زمان یکسانی انجام دهیم.

یک مطالعه در سال 2019 توسط محققان دانشکده پزشکی براون آلپرت در آمریکا نشان می دهد که زمان ورزش چه موقع غروب آفتاب یا چه زمان گرگ و میش سحر برای بدن زیاد اهمیت ندارد و مهم ثبات ورزش در روز است.

وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریكا نشان می دهد که دو ساعت و نیم فعالیت بدنی متوسط در هفته، حداقل کاری است كه باید برای حفظ سلامت بدن انجام دهیم و این فعالیت بدنی باید حداقل 10 دقیقه در هر جلسه با ضربان قلب بالا انجام شود.

محققان در سال 2019 با مطالعه نتایج نظرسنجی در مورد فعالیت بدنی 375 فرد که برای کاهش وزن خود ورزش می کردند متوجه شدند که ورزش در سطح متوسط تا شدید در یک زمان یکسان در روز رابطه مستقیمی با مدت زمان صرف شده برای آن دارد.

راز پنهان شده کاهش وزن از طریق ورزش در اوقات فراغت برای سلامت بدن

فعالیتهایی که ما در اوقات مشخص روز مانند بزرگ کردن بچه ها، رفتن به محل کار یا شرکت در جلسات اجتماعی انجام دهیم در واقع مواردی نیستند که به آنها زیاد فکر می کنیم چون تکرار زیاد باعث شده است تا ناخداگاه آنها را به صورت صحیح انجام دهیم و این فعالیت ها اصولا ورزش به حساب نمی آیند چون به صورت مکرر ضربان قلب و پمپاژ قلب به مقدار مد نظر نمی رسد.

محققان می نویسند: “ورزش مكرر در زمان خاصی از روز یا در مکان مشخصی می تواند به ایجاد انگیزه برای ورزش کردن كمك كند.”

یک نظرسنجی فقط می تواند تا آنجا پیش رود که نشان دهد چه چیزی باعث پیچیده شدن انجام یک تمرین ورزشی می شود. با این حال محرک های فردی را نمی توان نادیده گرفت و قبل از هر گونه ادعای قطعی باید تحقیقات بیشتری انجام شود.

نویسنده اول این مطالعه، لی شوماخر در سال 2019 گفت:” تعیین یک زمان خاص در روز برای افرادی که سطح فعالیت بدنی کمتری دارند برای ایجاد یک عادت فعالیت بدنی مهم است. ”

در سرتاسر جهان، تقریباً یک سوم زنان و تقریباً یک چهارم از مردان مشغول انجام فعالیتهای بدنی نیستند و بدون شک این سلامت افراد در معرض خطر بیشتری هستند.

بدون شک دلایل پیچیده و متنوع وجود دارد و همچنین ورزش کردن با میزان اوقات فراغت ما رابطه مستقیم دارد.اما ضروری است که یک زمان خاص را انتخاب کنیم و به ورزش کردن بچسبیم.

 

منبع: sciencealert

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا