پزشکی و سلامت

روش فعال سازی چربی قهوه ای انسان برای درمان چاقی و دیابت نوع 2

یک تیم تحقیقاتی بین المللی نحوه فعال سازی چربی قهوه ای را در انسان کشف کرده اند که ممکن است منجر به درمان های جدید برای چاقی و دیابت نوع 2 شود. چربی قهوه ای پس از فعال شدن با سیگنال های شیمیایی ، انرژی را می سوزاند و گرما ایجاد می کند. انسان ها معمولا مقدار اندکی از این چربی را دارند و دانشمندان مدتهاست که به دنبال راههای جایگزین برای فعال سازی این چربی هستند تا بتوانند به بهبود متابولیسم کمک کنند.

دانشمندان اکنون دریافته اند که گیرنده های بتا 2-آدرنرژیک (b2-AR) در سلولهای چربی قهوه ای وظیفه تحریک ترموژنز را دارند. به گفته دکتر دنیس بلوندین از CRCHUS ، این یافته می تواند توضیح دهد که چرا اکثر آزمایشات بالینی که سعی در القای BAT برای سوزاندن انرژی را داشتند با شکست مواجع شدند.

دکتر دنیس می گوید ما فکر می کنیم که تا الان شاید تمام مدت راه را اشتباه رفته ایم زیرا بر خلاف جوندگان ، BAT انسان از طریق تحریک گیرنده بتا 2-آدرنرژیک فعال می شود که این همان گیرنده ای است که مسئول ترشح چربی از بافت چربی سفید ماست.

روش فعال سازی چربی قهوه ای انسان برای درمان چاقی و دیابت نوع 2 متابولیسم

افشای پتانسیل درمانی چربی قهوه ای

طبق گفته دانشیار کاملیا شلل در CBMR ، این یافته کاربردهای درمانی روشنی دارد. فعال شدن این چربی کالری را می سوزاند و حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد و حتی بر تنظیم اشتها نیز اثر می گذارد. داده های ما یک راز ناشناخته برای روشن کردن عملکرد چربی ها در انسان را تشریح می کند و می تواند به طور بالقوه برای افرادی که مبتلا به چاقی یا دیابت نوع 2 هستند بسیار مفید باشد.

پروفسور آندره کارپنتیه می گوید که مرحله دوم تحقیق که در پاییز آغاز خواهد شد و تلاش می شود تا با فعال کردن چربی قهوه ای به وسیله داروی متشکل از b2-AR ، این یافته را تأیید کنیم.

وی افزود: مرحله بعدی ما استفاده از دارویی خواهد بود که به طور خاص چربی قهوه ای را فعال می کند و تعیین می کند که چربی و کالری موجود در بدن چقدر می تواند استفاده شود. پس از انجام این کار ، مطالعات روی متابولیسم بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 شروع می شود و مشخص می شود که آیا این رویکرد می تواند برای بهبود کنترل متابولیک بیماری مفید باشد یا خیر.

 

منبع: medicalxpress

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا