پزشکی و سلامت

ویروس کرونا و همه آنچه که شما باید در مورد آن بدانید

یکی از بلایایی که سال 2020 با آن روبرو شد، کشف “کرونا ویروس” (CoV) است که تمام کشور های جهان را تحت تأثیر قرار داده است. در اینجا تمام آنچه شما باید در مورد ویروس کرونا بدانید وجود دارد؛ ویروس کرونا چیست؟ منشا ویروس کرونا چیست؟ علائم ویروس کرونا چیست؟ ویروس کرونا چگونه منتشر می شود؟ آیا ویروس کرونا مسری است؟ چگونه می توان از ویروس کرونا جلوگیری کرد؟

در ادامه با نبض دیجیتال همراه باشید.

ویروس کرونا چیست؟

ویروس کرونا به خانواده بزرگی از ویروس ها مربوط به سرماخوردگی تا سندرم های تنفسی شدید تعلق دارد. با این حال، جدیدترین نوع این ویروس که در انسان ظاهر شده است به عنوان “ویروس جدید کرونا ” (nCoV) شناخته می شود. طبق آخرین آمار جهانی تاکنون حدود 35 میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا –کووید۱۹– مبتلا شده‌اند.

ویروس کرونا - همه آنچه شما باید بدانید
ویروس کرونا و همه آنچه که شما باید در مورد آن بدانید

منشا ویروس کرونا چیست؟

ویروس کرونا در حیوانات و پرندگان یافت شد، بنابراین فرض بر این است که منشا آن از آنهاست. از آنجا که ویروس کرونا چین را هدف اصلی خود قرار داده است، این احتمال وجود دارد که چینی ها در وعده های غذایی روزمره خود همیشه حیوانات وحشی و غیر اهلی را به عنوان غذای خوشمزه ترجیح داده باشند. این غذا ها را خفاش، موش و میمون ها تشکیل می دهند. با این حال، هنوز هیچ گزارش تأیید شده ای درباره منشا ویروس کرونا وجود ندارد.

علائم ویروس کرونا چیست؟

علائم ویروس کرونا ممکن است شبیه سرماخوردگی باشد اما به شکل شدیدتر. علائم ویروس کرونا شامل: آبریزش بینی، تب همراه با لرز، گلودرد، سردرد، درد قفسه سینه و احساس بد حالی است.

ویروس کرونا چگونه منتشر و گسترش می یابد؟

ویروس کرونا یک بیماری بسیار مسری است. با سرفه و عطسه فرد مبتلا، از طریق تماس مستقیم یا غیرمستقیم با فرد آلوده و به ندرت از طریق آلودگی مدفوع منتشر می شود.

چگونه خود را در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم؟

همانطور که می دانید پیشگیری بهتر از درمان است. بنابراین، بسیار مهم است که خود را در برابر بیماری مهلک در امان نگه دارید و حداقل تا کشف یک درمان قطعی، بسیار مراقب باشید. در اینجا نحوه جلوگیری از ویروس کرونا را به شما ارائه می دهیم:
  • مرتب دستان خود را بشویید، به خصوص پس از بازدید از یک مکان عمومی، در مکان عمومی غذا نخورید و با دستهای آلوده صورت خود را لمس نکنید.
  • خود را مرطوب نگه دارید؛ گفته می شود ویروس کرونا به گلوهای بی آب بدن حمله می کند. نوشیدن آب بیشتر راه حل نیست اما نوشیدن آب پس از فواصل کمی برای هیدراته نگه داشتن گلو می تواند به عنوان پیشگیری از ویروس کرونا شناخته شود.
  • از افرادی که علائم سرماخوردگی دارند، فاصله بگیرید.
  • همیشه و در مکان های عمومی، از ماسک صورت پزشکی استفاده کنید.
  • از استفاده از توالت عمومی خودداری کنید.
  • گوشت و تخم مرغ را قبل از خوردن کاملاً بپزید.
  • از حیوانات، حیوانات خانگی یا وحشی فاصله بگیرید.
  • دهان خود را هنگام سرفه یا عطسه بپوشانید.
  • به محض مشاهده موردی آن را گزارش دهید.
  • اطلاع رسانی کنید.

امیدواریم که قدرت و دانش لازم برای مبارزه با این قاتل زنجیره ای جدید را بدست آوریم اما تا آن زمان بر ما واجب است که اقدامات احتیاطی لازم را به منظور جلوگیری از گسترش و قربانی شدن آن انجام دهیم.

منبع  »  phoneworld

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا