تلفن هوشمند

حل اختلاف اپل با وردپرس بر روی خریدهای درون برنامه ای

اپل روز شنبه از برنامه‌نویس وب‌سایت برنامه‌نویسی،وردپرس، که قصد دارد خریدهای درون‌برنامه‌ای را به برنامه‌اش اضافه کند، عقب‌نشینی کرد، و به اختلاف بر سر هزینه بحث‌ برانگیز ۳۰ درصدی اپل پایان داد.

توسعه دهنده وردپرس، مت مولنواگ روز جمعه توئیت کرد که اپل او را از به روزرسانی برنامه آیفون وردپرس ممنوع کرده است تا اینکه وی توانایی ایجاد در خرید برنامه را اضافه کرد.

حل اختلاف اپل با وردپرس بر روی خریدهای درون برنامه ای
Matt Mullenweg، بنیان گذار، WordPress، درمحل کار

برنامه وردپرس به کاربران امکان می‌دهد وب‌سایت‌ها را ایجاد و به‌ روزرسانی کنند، اما به طور ظاهری چیزی را نمی‌فروشد، و باعث می‌شود که بسیاری از کاربران اپل به وردپرس اتهام بزنند که چرا خدمات حقوقی را ارائه نمیکند تا بتوانند درآمدش را کاهش دهد.

 

در همین حال اپل گفت که برنامه هایش دارای یک بخش پرداخت میباشد، که این شرکت می‌گوید نقض قوانین است که شرکت‌ ها را از فروش خدمات خارج از سیستم پرداخت اپل منع کند. با این حال، ورج گزارش داد که کاربران نمی‌توانند کاری بیشتر از نگاه کردن به فهرست برنامه‌های پرداخت شده انجام دهند.

حل اختلاف اپل با وردپرس بر روی خریدهای درون برنامه ای

 

 

در بیانیه روز شنبه، اپل گفت که وردپرس دیگر نیازی به وارد کردن خریدهای برنامه نخواهد داشت، زیرا “برنامه نویس نمایش گزینه های پرداخت خدمات ﺁنها را از برنامه حذف کرد … ما به برنامه نویس اطلاع دادیم و از بابت هر گونه سردرگمی که ایجاد کرده ایم عذرخواهی کرده ایم.”

 

اپل کاهش 30٪ از کل خریدهای برنامه را دریافت میکند نیاز به توسعه دهندگان دارد که از سیستم های پرداخت اپل استفاده کنند،تا همچنین برای خرید داخل برنامه ای و اشتراک هزینه دریافت کند.

 

وردپرس تنها شرکتی نیست که مشمول هزینه فروشگاه App appleاست. صاحب Fortnite Epic Games پس از اینکه هر دو شرکت اپلیکیشن خود را از سیستم عامل های مختلف برای استفاده از یک سیستم پرداخت متفاوت حذف کردند، apple و گوگل از افزایش بیش از 30٪ هزینه شکایت کردند. سازمان های مهم خبری، Spotify و فیس بوک نیز علناً هزینه apple را رد کرده اند و این سیاست را ناعادلانه، ضد رقابتی خوانده اند.

منبع:forbes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا