اخبار روزویژه

آینده بیت کوین با گزارش شورای استخراج بیت کوین (BMC)

به گزارش شورای استخراج بیت کوین (BMC)، مصرف انرژی در بین شرکت های استخراج BTC نسبت به سال گذشته حدود 41 درصد افزایش یافته است. آینده بیت کوین با انتشار این گزارش با خطر محدودیت کامل روبه رو خواهد شد.

در ادامه با نبض دیجیتال همراه شوید.

در این گزارش آمده است که استخراج بیت کوین در حال حاضر تقریباً 0.16 درصد از مصرف انرژی جهانی و حدود 0.10 درصد از تولید انتشار کربن جهانی را تشکیل می دهد. همچنین بهره وری استخراج BTC نیز در سال حدود 23 درصد افزایش یافته است که نشان دهنده افزایش 5814 درصدی از سال 2015 است.

امروزه مصرف انرژی در بین کشور ها تبدیل به یک موضوع مهم جهانی شده است. با توجه به افزایش 41 درصدی مصرف انرژی Bitcoin نسبت به سال گذشته، نگرانی ها جهت تصمیم گیری سخت گیرانه برای مهار انرژی مصرفی بیت کوین وجود دارد. با این حال شورای استخراج بیت کوین (BMC)، این مقدار انرژی را «مقدار بی‌اهمیت انرژی جهانی» می پندارد و به استخراج کنندگان دلگرمی واحی می دهد.

از سوی دیگر افزایش درصد انتشار گاز های گلخانه ای تولید شده از شرکت های استخراج BTCK به آستانه تحمل جهانی نزدیک شده است. در این مورد نیز شورای استخراج بیت کوین (BMC)، سهم خود را نسبت به سهم معادن بسیار ناچیز توصیف کرده است.

خواستار انتقال بیت کوین به مکانیسم اثبات سهام

رهبران جهانی و بدبینان به طور یکسان ادعا می کنند که استخراج ارزهای دیجیتال به دلیل مصرف بالای انرژی برای آب و هوا مضر است. در نتیجه، کسانی که مدت‌ها از حذف مکانیسم سنتی اجماع اثبات کار بیت‌کوین حمایت می‌کنند، خواستار یک انقلاب در مکانیسم کاری Bitcoin هستند.

این جنبش توجه پس از انتقال اخیر اتریوم از اثبات کار به اثبات سهام ، توجه ویژه ای بین رهبران جهانی پیدا کرده است. اما این پیشنهاد از طرف تصمیم گیرندگان BTC مورد توجه زیادی قرار نگرفته است.

پیامد ها

پیامدهای احتمالی نرخ مصرف انرژی ماینینگ می تواند منجر به ممنوعیت کامل استخراج بیت کوین توسط کشورها شود، به طوری که الجزایر، بنگلادش، چین، مصر، عراق، مراکش، نپال، قطر، بولیوی، جمهوری دومینیکن، مقدونیه و تونس قبلاً عملیات استخراج Bitcoin را ممنوع کرده اند.

سوئد برای ممنوعیت استخراج بیت کوین در سراسر اروپا دست به کار شده است و پیشنهاداتی برای این منظور در نشست اخیر کنگره اتحادیه اروپا ارائه کرده است. درخواست برای اعمال محدودیت برای استخراج Bitcoin در ایالات متحده نیز در حال افزایش است و انتظار می رود که فشار جهانی در روزهای آینده تشدید شود.

این نگرانی‌ها و ممنوعیت‌های احتمالی می‌تواند منجر به مقررات بیشتر در فضای کریپتو شود و به طور بالقوه، بازار نزولی فعلی را برای شرکت‌ها سخت‌تر کند.

 

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا