اخبار روزویژه

مک دونالد به زودی رستورانی را در متاورس راه اندازی می کند

پس از نایک، مایکروسافت و البته متا (فیسبوک سابق)، مک دونالد آخرین شرکتی است که به گروه متاورس می‌پیوندد. این برند جهانی زنجیره غذایی اخیراً چندین درخواست علامت تجاری برای خدمات مجازی، محصولات و حتی کل رستوران ها و کافه ها برای متاورس ثبت کرده است. مک دونالد در نظر دارد موقعیت خود را برای به دست آوردن بخشی از بازار آینده در متاورس ایجاد کند.

در ادامه با نبض دیجیتال همراه شوید.

ثبت علائم تجاری مک‌دونالدز برای محصولات مجازی، کافه‌ها و موارد دیگر در متاورس

طبق گزارش اخیر فوربس، مک دونالد یکی از بیشمار برندهای جهانی است که علائم تجاری محصولات و خدمات مجازی خود را ثبت کرده است. همچنین گزارش شده است که برندهایی مانند Panera Bread، Walmart و Skechers نیز در سه ماه گذشته درخواست‌های مشابهی برای علامت تجاری ثبت کرده‌اند.

مک‌ دونالد قصد دارد یک «رستوران مجازی آنلاین با تحویل درب منزل» افتتاح کند. این می تواند به این معنی باشد که کاربران می توانند رستوران مجازی این شرکت را در متاورس کاوش کنند و غذا را از داخل دنیای مجازی سفارش دهند تا آن را به خانه هایشان تحویل دهند. کاربران می‌توانند غذای مجازی را به‌ عنوان فایل‌های چندرسانه‌ای حاوی «آثار هنری، متن، صدا، فیلم و نشانه‌های غیرقابل تعویض» دانلود کنند.

این درخواست‌ها در ابتدا توسط جاش گربن، وکیل علامت تجاری، که شرکت حقوقی او هر روز پرونده‌های علامت تجاری را دنبال می‌کند، مشاهده شد. گربن در بیانیه‌ای به فوربس گفت: «وقتی می‌بینید این شرکت‌ بزرگ این تعداد ثبت نام تجاری جدید را انجام می‌دهند، بسیار واضح است که این موضوع (غذای مجازی مک‌ دونالد)در راه است.

 

این غول فست فود علائم تجاری یک کافه مجازی را نیز ثبت کرد. یکی از این کافه‌های مجازی را می‌توان «مک‌کافی» نامید که مشابه همتای واقعی‌اش است. این کافه می تواند خدمات سرگرم کننده مختلفی مانند “کنسرت های آنلاین واقعی و مجازی” را در بر گیرد.

در مجموع، مک‌دونالدز قصد دارد تا قبل از رونق ایده مبتنی بر واقعیت مجازی/VR در بازار، پای خود را در متاورس بگذارد. به این ترتیب، یکی از اولین شرکت هایی خواهد بود که محصولات و خدمات مجازی خود را در Metaverse عرضه می کند و سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص می دهد.

شایان ذکر است که تمامی این تلاش‌های شرکت‌های جهانی تنها در صورتی به نتیجه می‌رسد که ایده متاورس در بازار موفق شود. اگرچه تبلیغات برای این مفهوم با سرعت سرسام آوری در حال افزایش است، برخی کارشناسان معتقدند که این ایده بیهوده است! نظر شما در مورد آن چیست؟ آیا به نظر شما مفهوم متاورس بی فایده است یا خیر؟ نظرات خود را در کامنت های زیر با ما در میان بگذارید و منتظر داستان های جالب دیگری از این دست باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا