اخبار روزویژه

هواوی چگونه به نهمین برند برتر دنیا تبدیل شد؟

بیایید ببینیم هواوی چگونه با وجود مشکلات عرضه به دلیل تحریم های آمریکا توانست ارزش برند خود را افزایش دهد؟خوب، اگرچه سهم هواوی از بازار گوشی های هوشمند به شدت کاهش یافته است، اما مطمئناً هوآوی ناامید و بیکار نیست و طبق آمار، سایر مشاغل هواوی به طور تصاعدی در حال رشد هستند.

از زمانی که هواوی توسط تحریم‌های ایالات متحده محدود شد، این شرکت به تجارت‌های دیگر از جمله تلویزیون‌های هوشمند، ساعت‌های هوشمند و خودروهای هوشمند برقی گسترش یافته است.

در ادامه با ما در نبض دیجیتال همراه باشید.

برای مثال، هواوی با شرکت خودروسازی Seres همکاری کرد تا سری خودروهای برقی هوشمند هیبریدی ممتاز AITO خود را عرضه کند که اولین آنها AITO M5 بود. ریچارد یو، مدیرعامل هوآوی خاطرنشان کرد که با تنوع بخشیدن به فهرست محصولات هوآوی، از جمله خودرو، کسب و کار خرده‌فروشی خود در چین دوام بیاورد، زیرا حاشیه سود در هر واحد برای خودروها به طور کلی بیشتر از گوشی‌ها است.مدیر عامل هوآوی حتی تا آنجا پیش رفته است که به جرأت ادعا کرده است که با جذاب کردن خودروهای هوشمند هواوی AITO M5 و انطباق با شبکه فروش جهانی آنها، هواوی می تواند تا سال 2022 ، 300 هزارخودرو هوشمند به فروش برساند.

نظر شما چیست؟ با ورود برند های انعطاف‌ پذیری مانند هوآوی، آینده رقابت در صنعت خودرو سازی نیز جذاب به نظر می رسد. اینطور نیست؟

اوایل این هفته، Counterpoint Research فاش کرد که هوآوی از لیست 5 برند برتر گوشی هوشمند در چین از سه ماهه چهارم 2021 خارج شده است و در مقایسه با سهم بازار 23 درصدی آن در سه ماهه چهارم 2020 در چین، این شرکت اکنون تنها 7 درصد از بازار گوشی های هوشمند چین را در اختیار دارد. طبق این آمار هوآوی در زادگاه خود سه برابر کوچکتر از سال قبل شده و حجم تولیدات تلفن هوشمند آن به شدت کاهش یافته است. با این وجود، مجموعاً ارزش هواوی به عنوان یک شرکت به طور کلی کاهش نیافته است. بله در کمال تعجب، این شرکت اکنون در لیست با ارزش ترین برند های سال 2022 و جزء 10 برند برتر قرار دارد!

با توجه به به اخبار جدید، هوآوی اخیراً در توییتر گزارشی از Brand Finance، یکی از مشاوران برجسته ارزیابی برند در جهان که دفتر مرکزی آن در لندن است، بازنشر کرده است. هوآوی در این پست توییتری خود اشاره می کند که علیرغم بسیاری از چالش های پیش بینی نشده ای که این شرکت با آن مواجه بوده است، موفق شده است رتبه خود را در رتبه بندی با ارزش ترین برند های جهان در سال 2022 بهبود بخشد.

فکر می‌کنم تقریباً هیچکس فکر نمی‌کرد که این شرکت بتواند 6 پله پرش کند و نهمین برند ارزشمند سال 2022 در بین 500 برند بین المللی دیگر شود! بله هواوی با وجود تمام تحریم ها و کرونا، توانسته است 71.2 میلیارد دلار ارزش داشته باشد.

در ادامه گزارش Brand Finance، اپل با ارزشی معادل 355.1 میلیارد دلار، با ارزش ترین برند سال 2022 است. 3 غول فناوری دیگر آمریکا، یعنی آمازون با ارزش 350.3 میلیارد دلار، گوگل با 263.4 میلیارد دلار و مایکروسافت با ارزش 111.9 میلیارد دلار، به عنوان نفر دوم تا چهارم در جایگاه های بعدی قرار دارند.

در مورد سایر شرکت های فناوری، در رتبه پنجم میتوان نام والمالرت را دید. اسم نام آشنای سامسونگ نیز با ارزش 107.3 میلیارد دلار در رتبه ششم قرار دارد، فیس بوک(متا) با ارزش 101.2 میلیارد دلار در رتبه هفتم قرار دارد و Verizon با ارزش 69.6 میلیارد دلار در رتبه دهم با ارزش ترین برند سال 2022 قرار گرفته است.

نه! جایگاه نهم را جا ننداخته‌ام! شاید عجیب‌ ترین جایگاه در بین این 10 رتبه همین جایگاه نهم باشد‌؛ جایی که توسط هوآوی با ارزش 71 میلیارد دلاری پر شده است. هوآوی اکنون در بین 10 برند برتر 2022 قرار دارد!

هوآوی به لطف کسب و کار های جدید در میان 10 برند برتر 2022 قرار گرفته است

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا