فناوری

تولید کشتی های رباتیک بزرگ و بدون سرنشین توسط آمریکا

تولید کشتی های بزرگ رباتیک بدون سرنشین توسط آمریکا لاکهید مارتین

شرکت لاکهید مارتین به عنوان پیمانکار اصلی مطالعه در مورد تأمین کشتی های رباتیک بزرگ و مستقل نیروی دریایی آمریکا انتخاب شده که می توانند برای مدت طولانی بدون سرنشین و خدمه کار کنند. لاکهید که بخشی از مسابقات بزرگ کشتی بدون سرنشین نیروی دریایی (LUSV) است، با پورتلند، سازنده کشتی LLC همکاری کرده و مدیریت برنامه، یکپارچه سازی سیستم عامل، مهندسی سیستم، مدیریت جنگ، اتوماسیون و تخصص سایبرنتیک را تامین می کند.

در ادامه با نبض دیجیتال همراه باشید.

ساخت و بهره برداری از کشتی های دارای خدمه با بیشترین هزینه ها روبروست. از این رو نیروی دریایی ایالات متحده و سایر کشورها علاقه زیادی به ایجاد کشتی های رباتیک بدون سرنشین یا غیر اختیاری دارند که بتوانند هم وظایف معمولی و هم وظایف بسیار حساس و خطرناک را انجام دهند و وظایف اجرایی و پیچیده ای که هنوز هم به حضور انسان نیاز دارند را به عهده ملوانان و دریانوردان بگذارند.

این کشتی های مستقل آینده می توانند صیادان و زیر دریایی های جنگی تمام عیار باشند. چنین کشتی هایی می توانند در حالت ایده آل، خود بندر را ترک کرده، ماهها در دریا مانده و سپس برای تعمیر و نگهداری به طور مستقل به بندر بازگردند.

تولید کشتی های رباتیک بزرگ و بدون سرنشین توسط آمریکا

تولید کشتی های رباتیک بزرگ و بدون سرنشین توسط آمریکا

برای مسابقات LUSV ، تیم لاکهید قراردادی 7 میلیون دلاری برای انجام مطالعه یک ساله دریافت کرده که در صورت موفقیت، می تواند به مرحله بعدی که مسابقه طراحی و ساخت تفصیلی Navy’s LUSV است منجر شود.

نحوه طراحی

این مطالعه به چگونگی ساخت و طراحی یک کشتی مستقل مبتنی بر کشتی تجاری فعلی می پردازد که می تواند برای پذیرش سیستم های خودکار، مستقل و امنیت سایبری و نگهداری محموله قابل تغییر باشد.

طبق گفته لاکهید ، طراحی جدید منطبق با کارهای قبلی این شرکت در زمینه سیستم های مستقل خواهد بود. از جمله فناوری سیگورسکی ماتریکس که می تواند یک بالگرد را با استفاده از یک تبلت بی سیم به پرواز درآورد و همچنین فناوری کنترل اکسیس که از قبل برای مدیریت مهندسی و کنترل ماشین آلات مورد استفاده نیروی دریایی قرار گرفته است.

جو دی پیترو ، معاون رئیس لاکهید مارتین می گوید: “تیم لاکهید مارتین نزدیک به 200 سال تجربه ترکیبی در ساخت کشتی، ادغام، اتوماسیون و مستقل سازی را گرد هم آورده است.” “تیم ما متمرکز بر آن است که آنچه را که نیروی دریایی خواسته اند تحویل دهد – طرح یک کشتی ارزان قیمت و کم خطر که می تواند عملیات توزیع نیروی دریایی (DMO) را زنده کند.”

منبع  »  NewAtlas

دیدگاهتان را بنویسید