فناوریگجتویژه

ساخت پیانو کاغذی با کمک گرفتن از فناوری NFC

هر کسی که از تلفن هوشمند استفاده می کند احتمالاً با فناوری NFC آشنا خواهد بود که برای مواردی مانند پرداخت های بدون تماس، اشتراک گذاری داده ها بین دستگاه ها و ورود ایمن استفاده می شود. برای نشان دادن تطبیق پذیری این فناوری در ترکیب با مدار چاپی،شرکت Prelonic موفق به تولید پیانو کاغذی شده است.

در ادامه با نبض دیجیتال همراه شوید.

 

شرکت فناوری اتریشی Prelonic در سال 2007 برای توسعه و تولید ماژول‌های الکترونیکی چاپی انعطاف‌پذیر، از جمله نمایشگرها، باتری‌ها و حسگرها تأسیس شد. اولین محصول این شرکت PIP یا کاغذ تعاملی Prelonic نام دارد که مدارهای چاپی را با فناوری NFC ادغام می کند و روش جدیدی را برای تعامل با دستگاه های تلفن همراه به کاربران ارائه می دهد.

پیانو کاغذی ساخته شده نمایانگر شکوه این فناوری است که در آن به جای استفاده از سیم های مسی معروف پیانو، از ال ای دی و آردوینو مگا برای ساخت این پیانو استفاده شده است.

این شرکت برای ساخت این پیانو ابتدا یک صفحه کلید ساده را با استفاده از یک چاپگر لیزری استاندارد بر روی یک صفحه کاغذ چاپ کرده است. سپس کربن رسانا را به پشت ورق اضافه کرد و با استفاده از آن یک طرح مدار ساده روی پشت ورق ایجاد کرده است. در نهایت یک تراشه کوچک NFC به قسمت زیرین قالب صفحه کلید به منظور رابط  ارتباطی با گوشی همراه متصل کرده است.

برای نواختن موسیقی با این پیانو فقط کافیست تا گوشی هوشمند خود را در آن یک برنامه پیانو نصب شده است را در سمت چپ صفحه کلید چاپ شده روی تراشه NFC قرار دهید. لازم به ذکر است که نیازی به وصل کردن منبع تغذیه جداگانه برای پیانو کاغذی نیست، زیرا برق این پیانو از طریق آنتن تلفن به مدار منتقل می‌شود.

هنگامی که کاربر هر یک از هشت کلید سفید چاپ شده روی برگه را با نوک انگشتان لمس می‌کند، کلیدهای مربوطه روی صفحه نمایش گوشی هوشمند برجسته شده و از طریق گوشی به صدای ن.اختن پیانو کاغذی به گوش میرسد.

پیانو کاغذی به عنوان یک نمونه ساده از کاربردهای ممکن عمل می کند و برای فروش در دسترس نیست. مدیر عامل شرکت، فردریش ایبنشتاینر، گفت: “این یک دستگاه ترکیبی چاپ شده است که به شما این اجازه را می دهد تا موسیقی پیانو 8 کلیدی را از طریق تلفن هوشمند خود پخش کنید.این فقط یک نمونه اولیه از کارایی این نوع تکنولوژی است است.”

 

 

 

 

منبع: newatlas

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا