فناوری

ناسا در حال تولید موشک نسل جدید است ، اما آیا این موشک تا سال 2021 پرتاب می شود؟

ناسا از سال 2011 مشغول کار بر روی یک موشک جدید برای ماموریت های خود بوده و هدفش ایجاد یک موشک نسل جدید است که بتواند فضانوردان را به کره ماه و در نهایت به مریخ منتقل کند. اکنون کار روی قسمت اصلی سیستم پرتاب فضا (SLS) به پایان رسیده است. آداپتور پرتاب Artemis I ، هسته موشک و پیشران را به هم متصل می کند.
این آداپتور در مرکز پرواز فضایی مارشال ناسا در هانتسویل آلاباما ساخته شده است و اکنون به مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا منتقل شده تا با قسمت های دیگر موشک ادغام شود.
جودی سینگر ، مدیر مارشال ، در بیانیه ای گفت: آداپتور پرتاب موشک سیستم پرتاب فضایی ناسا قطعه نهایی سخت افزار موشک Artemis I بود که بطور انحصاری در مرکز پرواز فضایی مارشال ناسا ساخته شد.
این مرحله مهم در حالی آغاز می شود که تیم های مارشال به تازگی طراحی ساختار موشک SLS را تأیید کردند و گفتند که طراحی ساختار این موشک برای مأموریت های Artemis I به ماه آماده است.
کیت هیگین بوتام ، مدیر سخت افزار آداپتور پرتاب موشک ، در این بیانیه توضیح داد: آداپتور پرتاب موشک دو مخروط جداگانه اند که به هم جوش داده شده و روی یکدیگر قرار می گیرند.
سازمان تخصصی مارشال با یک فرآیند ابتکاری به نام جوشکاری اصطکاک و ابزارهای بزرگ جوشکاری رباتیک این مرکز، امکان ساخت قطعاتی از موشک را در مرکز خود فراهم کرده است در حالی که هسته موشک در همان زمان توسط بوئینگ ساخته شده است.
پروژه سیستم پرتاب فضا، برای اجرا و بودجه بیش از پیش تحت فشار قرار گرفته است.
با این حال ، سرپرست ناسا جیم بریدنشتین اطمینان دارد كه مأموریت پرتاب به فضا می تواند در تاریخ نوامبر 2021 آغاز گردد.
گفته می شود که این مأموریت تحت تأثیر ویروس همه گیر کرونا قرار گرفته است ، اما امیدواریم که اقدامات احتیاطی انجام شده توسط ناسا ، به تیم اجازه دهد راه اندازی خود را به موقع انجام دهند.
روند پیشرفت روی موشک نسل جدید فعلا خوب است اما اگر در آینده نزدیک همه گیری ویروس کرونا بیشتر گردد ممکن است ادامه این کار دشوار شود.
اما اگر همه گیری ویروس کرونا بیشتر نشود می توان امیدوار بود نوامبر 2021 این پروژه به نتیجه برسد.
منبع: DigitalTrends

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا