پزشکی و سلامتفناوری

بهترین دوربین های امنیتی هوشمند چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟

دوربین های امنیتی هوشمند در فضای باز، امنیت بیشتری را برای منزل شما به ارمغان می آورند. این دوربین ها به شبکه Wi-Fi منزل شما متصل شده و با یک برنامه روی تلفن شما قابل کنترل اند.
این دوربینها اغلب شامل چراغ های روشنایی داخلی و زنگ های هشدار هستند بنابراین ویژگی های امنیتی در یک دستگاه دو برابر می شود.
دوربین های امنیتی هوشمند ویژگی های پیشرفته تری مانند تشخیص چهره دارند.

با وجود دوربین های مختلف در بازار ، انتخاب دوربین مناسب می تواند گیج کننده باشد.
ما در نبض دیجیتال قصد داریم به برخی از دوربینهای امنیتی منتخب نگاهی انداخته تا ببینیم که هر کدام چه ویژگی هایی داشته و آنها در دسته بندی های مختلف تفکیک کنیم و مدل هایی پیشنهاد بدهیم که تمام فضای بیرون از منزل شما را  چه زمانی که  بیرون از منزل هستید و چه زمانی که داخل منزل هستید، محافظت کنند.

ما دنبال چی میگردیم؟

دو دسته دوربین امنیتی وجود دارد که روی آنها تمرکز کرده ایم. ویژگی هایی که مستقیماً به خود دوربین مربوط می شوند بسیار با اهمیت هستند.
اگر یک دوربین ویدیویی واضح و با کیفیت ارائه نمی دهد ، پس ارزش خرید را ندارد.
اینکه دوربین به چه میزان در برابر عناصر فضای باز مقاوم است نیز نکته بسیار حائز اهمیتی است. زیرا بدون ضد آب بودن ، خرید دوربین عملا بی فایده است.
در مرحله بعد ، ویژگیهای اضافی دوربین را بررسی کردیم که به طور معمول بر کیفیت فیلم تأثیر نمی گذارد اما امنیت بیشتری به منزل شما می دهد.
در اینجا به تجزیه و تحلیل هر ویژگی می پردازیم.

میدان دید

میدان دید بدین معنی است که چقدر دوربین می تواند از طریق لنز خود “ببیند”. البته وقتی صحبت از امنیت می شود ، هرچه دوربین شما میدان دید بیشتری داشته باشد، امنیت منزل نیز بالاتر می رود.

به طور معمول ، اکثر دوربین های امنیتی هوشمند دارای دید 100 تا 160 درجه هستند. یک قانون مهم این است که به دنبال دوربینی باشید که حداقل میدان دید 140 درجه ای داشته باشد.
این میدان دید برای پوشاندن کل لبه های فضاهای باز کافی می باشد.

دید در شب

احتمالاً یکی از بزرگترین دلایلی که کسی اقدام به نصب دوربین در فضای باز میکند، امنیت شبانه است. بنابراین منطقیست که این دوربین ها باید توانایی دید در شب داشته باشند.
برخی از دوربین های امنیتی دارای این ویژگی داخلی هستند که به آنها امکان ضبط در شب را می دهد، در حالی که برخی دیگر برای روشنایی یک منطقه به چراغ های مخصوص خود متکی بوده تا دوربین بتواند ضبط کند.
اکثر دوربین ها فیلم را بصورت رنگی ضبط می کنند، اما برخی از آنها دارای فیلم سیاه و سفید هستند.

نور افکن

نورافکن یک انتخاب هوشمندانه است. این چراغ ها با حرکت اجسام و یا بصورت دستی با برنامه فعال می شوند.
بنابراین، می توانید در صورت نیاز به دوربین در فضای باز خود، جهت امنیت بیشتر منزل نور اضافه کنید و یا اینکه نور می تواند شخص یا موجود مزاحم را که سعی در سرقت از منزل شما دارد، بترساند و به شما هشدار دهد که شخصی در ملک شماست.

آژیر

علاوه بر نورافکن، آژیر یکی دیگر از ویژگی هایی است که می تواند با هشدار شما از خطر آگاه کرده و باعث ترساندن مجرمان احتمالی گردد.
برای اینکه این ویؤگی کارآیی بالایی داشته باشد ، باید صدای آژیر بلند باشد.
حدود 100 دسی بل (dB) ایده آل است زیرا به اندازه کافی بلند است که شما را از خواب بیدار کند و محیط اطراف را از خواب بیدار نکند.

مناطق شناسایی

هشدارهای اشتباه آزار دهنده بوده و باعث اتلاف وقت هستند.
اکثر دوربین های امنیتی از ویژگی هایی برخوردار هستند که به شما این امکان را می دهد که دقیقاً مکانی را که می خواهید دوربین شما کنترل کند، انتخاب کنید.
به عنوان مثال ، می توانید مطمئن شوید که این دوربین فقط روی حیاط شما تمرکز دارد و نه کوچه پشت منزل شما.
در این سناریو ، دوربین فقط به فعالیتهایی که برایتان اهمیت دارد هشدار می دهد و نه هر خودروی سواری که در حال حرکت است.

تشخیص چهره

این یک ویژگی متداول برای دوربین های در فضای باز نیست ، اما می تواند مفید باشد.
در اصل ، هوش مصنوعی موجود در این دوربین ها، چهره افرادی را که مکرر در خانه شما هستند ، می شناسد.
با روشن بودن این ویژگی ، دوربین هنگام شناسایی چهره های آشنا از ارسال اعلان های تشخیص حرکت جلوگیری می کند.

محدوده دمای عملیاتی

به عنوان یک قاعده کلی ، کلیه دوربین های هوشمند فضای باز ضد آب و ضد گرد و غبار هستند (که اغلب به عنوان IP65 در بسته بندی ذکر شده اند)
در مورد عایق بودن هوا ، شما باید مطمئن باشید که یک دوربین می تواند در برابر شدیدترین درجه حرارت هایی که ممکن است در منطقه خود با آن روبرو شوید، مقاومت کند.
بیشتر دوربین ها می توانند در حدود منهای 4 تا 122 درجه فارنهایت مقاومت کنند (منهای 20 تا 50 درجه سانتیگراد).

صدای دو طرفه

اگرچه این ویژگی در بسیاری از دوربین های داخلی متداول است اما در بسیاری از دوربین های فضای باز نیز استفاده می شود.
صدای دو طرفه به شما امکان می دهد صدای شخصی را که در حیاط خلوت منزل شماست بشنوید و با استفاده از میکروفن داخلی و بلندگوهای دوربین با آنها صحبت کنید.
مثلاً وقتی که در حال پختن کباب در حیاط خلوت خود هستید این ویژگی می تواند مفید باشد. اگر در آشپزخانه هستید می توانید از میهمانان خود در حیاط خلوت سؤال کنید که آیا از یخچال چیزی می خواهند یا خیر؟
همچنین می تواند به مزاحمان هشدار دهد که در حال تماس با پلیس هستید.

منبع: digitaltrends

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا