اخبار خودروخودرو

تاثیرات رانندگی با مخزن خالی بر روی خودرو

کارشناسان می گویند شما باید حداقل یک چهارم از مخزن بنزین خودرو خود را همیشه پر نگه دارید. بدیهی است که انجام این کار باعث می شود در شرایط خطرناک، جایی که بنزین کم دارید ( مخزن خالی ) و خیلی دور از یک پمپ بنزین هستید از شما محافظت کند، اما دلایل دیگری وجود دارد که ما قصد داریم به آن بپردازیم.

رانندگی با یک مخزن خالی می تواند از چند طریق به خودرو شما آسیب برساند. وقتی با مخزن خیلی خالی رانندگی می کنید در لحظاتی قبل از خاموش شدن ماشین، مبدل کاتالیستی اتومبیل شما که بخشی از سیستم اگزوز است، آسیب خواهد دید.

وقتی بنزین در مخزن خودرو شما بسیار کم باشد، می تواند به پمپ سوخت آسیب برساند. دلیلش این است که هر ذره ریز که در مخزن بنزین قرار دارد در پایین مخزن قرار می گیرد و آنها تمایل به ماندن در آنجا دارند. هنگامی که پمپ سوخت آخرین بنزین خود را بمکد ، همه ذرات موجود در مخزن شما با آن پیش می رود و ذرات در پمپ یا فیلتر سوخت شما گیر می کنند.

در اتومبیل های مدل اولیه (از دهه 1980 و بالاتر) مخازن بنزین معمولاً از فلز ساخته می شوند و رسوبات مضر می توانند در پایین مخزن رسوب کنند به آنها آسیب برسانند. اتومبیل های جدید دارای مخازن سوخت پلاستیکی هستند ، بنابراین رسوب معمولاً از داخل مخزن به پمپ ها سرایت می کنند.

مخزن خالی تاثیرات رانندگی با مخزن خالی بر روی خودرو پمپ بنزین

هنگامی که درجه بنزین به E برسد تا چه حد می توانید پیش بروید؟

جواب این سوال به ماشین شما بستگی دارد. وسایل نقلیه مختلف، چراغ بنزین را به روش های مختلف تنظیم کرده اند، اگرچه بیشتر اتومبیل ها وقتی چراغ بنزین روشن می شود حدود 2 یا 3 گالن (7.5 تا 11 لیتر) باقی مانده است اما وسایل نقلیه بزرگتر مانند کامیون ها و SUV ها هنگامی چراغ روشن می شود که حدود 4 گالن (15 لیتر) یا حدود 1/16 مخزن سوخت باقی مانده است.

متغیرهای دیگری نظیر کارآیی ماشین شما ، سبک رانندگی شما و اینکه در شهر هستید یا در بزرگراه یا در ترافیک در مقدار حرکت ماشین شما هنگام روشن شدن چراغ بنزین بستگی دارد.

 

برخی از اتومبیل های جدید دارای صفحه نمایش هوشمند هستند که روند کار را بررسی می کنند و نشان می دهند که چند مایل می توانید روی مخزن فعلی بنزین خود رانندگی کنید. این نمایشگرها بسیار دقیق هستند اما باز هم آنها فقط تخمین می زنند. تغییر شرایط جاده یا عوامل دیگر می تواند روی دقت این سنج تأثیر بگذارد.

اکنون که می دانید رانندگی با باک خالی در واقع برای اتومبیل شما بد است باید راحت تر این عادت را ترک کنید و هر وقت سنج سوخت شما به علامت چهارم رسید سریعا باک ماشین خود را پر کنید.

 

منبع: howstuffworks

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا