خودرو

نسخه خودرو مسابقه ای Gordon Murray T50 معرفی شد

نسخه مسابقه ای Gordon Murray T50 قدرتمندتر و حتی سبک تر از ابرخودروهای جاده ای است. گوردون مورای T.50s نسخه‌ای مختص پیست از مدل جاده‌ای آن بوده و سازنده این خودرو می‌گوید از داون فورس کافی برای راندن به‌صورت برعکس برخوردار است.

 

نسخه خودرو مسابقه ای Gordon Murray’s T50 معرفی شد

اینکه سازندگان خودروهایی با داون فورس ادعا کنند راندن برعکس آن‌ها میسر است کار غیرمعمولی نیست. همان‌گونه که در ویدئوی پیش رو خواهید دید Gordon Murray T50 واقعاً می‌تواند این کار را انجام دهد. به طور خلاصه و به صورت تئوری، اگر میزان داون فورس یک خودرو در سرعتی خاص بیشتر از جرم آن باشد، می تون آن را به صورت سروته مثلا روی سقف تونل هم راند بدون اینکه نگران افتادن آن باشید.

نسخه خودرو مسابقه ای Gordon Murray’s T50 معرفی شد

یکی از ویژگی‌های کلیدی آئرودینامیک این خودرو، پره‌ی توربین الهام گرفته از فرمول ۱ است که در عقب نصب شده و کمی هم شبیه توربین بکار رفته در برابم BT46B است خودرویی که طراحی‌اش را مورای انجام داده است. این تکنولوژی به حدی موفق بود که سریعاً استفاده از آن توسط فیا ممنوع شد…

نسخه خودرو مسابقه ای Gordon Murray’s T50 معرفی شد

در ویدئو گفته می‌شود که پره توربین بکار رفته در این سوپرکار به‌منظور تولید داون فورس ۷ هزار دور در دقیقه دوران کرده و با دیگر قطعات آئرودینامیکی همچون باله‌ی روی محفظه پیشرانه، اسپلیتر جلوی گیرا و بال عقب بزرگ همکاری می‌کند. در کل این خودرو داون فورسی فراتر از ۱۵۰۰ کیلوگرم دارد.

گوردون مورای T.50s

وقتی بحث داون فورس T.50s مطرح می‌شود مجری برنامه این محصول را با داج وایپر ACR و مک لارن سنا GTR مقایسه می‌کند. وایپر با لاستیک‌های استاندارد شتاب ۱.۵ جی را در پیچ‌ها ثبت کرده و در صورت استفاده از لاستیک‌های خاص پیست این شتاب به ۱.۸ جی می‌رسد. در مقابل باید گفت سنا GTR با لاستیک‌های خیابانی شتاب ۱.۸۴ جی را ثبت کرده و با لاستیک‌های مخصوص به شتاب ۲.۲ جی می‌رسد؛ اما وضعیت گوردون مورای T.50s چطور است؟ این خودرو می‌تواند با استفاده از لاستیک‌های خیابانی و پیست شتاب ۲.۶۹ و ۳.۲ جی را در تئوری بر جای بگذارد.

گوردون مورای T.50s

تنها داون فورس تولیدی نیست که باعث می‌شود محصول مورای خاص باشد. همانند مدل جاده‌ای، خودرو مسابقه ای Gordon Murray T50 دارای پیشرانه ۱۲ سیلندر ۳.۹ لیتری تنفس طبیعی بوده اما بهبودهایی که در برخی بخش‌ها همچون سرسیلندر، میل‌لنگ و… صورت گرفته باعث شده این خودرو قدرت فراتر از ۷۲۰ اسب بخار داشته باشد.

 

منبع: pedal

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا