اخبار خودروخودرو

کدام خطرناک تر است: موتورسیکلت یا اتومبیل؟

احتمالا پاسخ شما موتور سیکلت است.اگر چه موتورسواران نسبت به رانندگان اتومبیل درگیر یک فعالیت خطرناک تری هستند که در برخی از مواردی که شما نمی توانید آنها را تغییر دهید اما بن بولین و اسکات بنیامین بر این باورند که اطلاعات و روش های بیشماری در این مورد وجود دارد که نشان می دهد موتورسیکلت ها می توانند ایمن تر و امن تر شوند.

براساس ژوئن 2016 CrashStats که توسط اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا منتشر شده است به ازای هر مایل مسافرت در سال 2014، 27 برابر مرگ در موتور سیکلت نسبت به یک اتومبیل رخ داده است. در سال 2015 به ازای هر 100 میلیون مایل (160 میلیون کیلومتر)، اتومبیل ها دارای نرخ مرگ و میر 0.89 مسافر و موتورسیکلت ها دارای نرخ مرگ و میر 25.38 سرنشین بودند. این بدان معناست که در سال 2015، 4 هزار و 976 نفر موتورسوار فوت کرده اند و 88000 آسیب جدی دیده اند.

بنابراین موتورسواران نسبت به رانندگان ماشین درگیر یک فعالیت خطرناک تری هستند که در برخی از مواردی که شما نمی توانید آنها را تغییر دهید. این واقعیت است که یک ماشین مانند یک قفس فولادی است که می تواند خطر را کاهش دهند اما موتور سیکلت این طور نیست.

کدام خطرناک تر است: موتورسیکلت یا اتومبیل ؟ ایمن رانندگان

جای تعجب نیست که پوشیدن کلاه ایمنی مهمترین کاری است که سواران برای ایمن ماندن خود می توانند انجام دهند. در واقع، کلاه ایمنی تنها در سال 2015 تعداد 1،772 نفر را نجات داد.

نرخ تصادف هر موتورسیکلت با دیگری برابر نیست. موتور سیکلت Supersport برای مصرف کنندگان ساخته شده است اما مانند دوچرخه های مسابقه ای ساخته شده و دارای وزن بسیار سبک و همچنین سرعت و شتاب چشم گیری است که آنها چهار برابر موتورهای متفرقه یا موتورسیکلت های استاندارد دارای مرگ و میر هستند.

موتورسیکلت های ورزشی که سرعت کمی نسبت به موتورهای سوپراسپرت داشته، میزان مرگ و میر رانندگان دو برابر نوع کروزر یا استانداردها است.

اما همانطور که اسکات و بن خاطرنشان می کنند، چند راه حل عالی برای کمک به ایمن تر شدن موتور سیکلت ها ارائه شده است. امکاناتی مانند چراغهای جلو تطبیقی  که می توانند زاویه دید در شب را بهتر کند. از آنجایی که موتورسیکلت در پیچ ها به سمت منحنی خم می شود نصب کیسه های هوای پوشیدنی ضروری است. انتخاب موتورسیکلت مناسب و استاندارد برای رانندگان و همچنین پوشیدن کلاه ایمنی و رعایت سرعت مطمعنه می تواند نرخ مرگ و میر را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

 

منبع: howstuffworks

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا