یک بازی واقعیت مجازی (VR) که تجارب لمسی را با استفاده از بازخورد بیومتریک ادغام می کند

طی چند دهه گذشته ، پیشرفت های تکنولوژیکی امکان توسعه بازی های ویدیویی پیچیده ، همه جانبه و واقع گرایانه را فراهم کرده است. واقعیت مجازی (VR) یکی از مهمترین موارد قابل توجه بین افراد است که به کاربران این امکان را می دهد تا با استفاده از دستگاههای پوشیدنی الکترونیکی ، بازیها یا سایر محیط های شبیه سازی شده را مانند واقعیت ببینند.
بیشتر سیستم های واقعیت مجازی (VR) موجود، عمدتا بر روی حس بینایی متمرکز هستند و از هدست استفاده می کنند. اگرچه این می تواند به تجربیات بصری بسیار جذاب منجر شود ، اما این تجربه ها همیشه با ورودی های حسی مطابقت ندارند.
محققان دانشکده انفورماتیک دانشگاه ناگویا در ژاپن اخیراً یک بازی واقعیت مجازی (VR) جدید ایجاد کرده اند که تجربیات شنیداری همه جانبه را با ادراک لمسی ادغام می کند. این بازی با استفاده از داده های بیومتریک بازیکن ، یک جسم کروی را در فضای VR ایجاد می کند که در راستای قلب او قرار می گیرد. بنابراین بازیکن می تواند ضربان قلب خود را از طریق این شی بصری ، شنوایی و تاکتیکی درک کند.
هدف از این بازی واقعیت مجازی (VR) توسعه یافته توسط محققان، شکستن یک سری اهداف با پرتاب یک جسم کروی بر روی آنها است. در محیط شبیه سازی شده ، این جسم کروی به سیم متصل می شود که به نظر می رسد از جایی که پرتاب کننده ایستاده است منشا می گیرد.
اساساً ، ایده محققان، انتقال این احساس از طریق ترکیبی از محرک های بینایی ، شنوایی و لمسی است که باعث درک تپش قلب بازیکن می شود.
در پایان بازی ، بعد از اینکه بازیکن تمام اهداف را از بین برد ، از او خواسته می شود که با استفاده از یک قیچی در محیط شبیه سازی شده و از طریق کنترل کننده ها نخ را ببرد (به عنوان مثال ، این احساس را به وجود می آورد که کره به قلب کاربر متصل است). هنگام قطع نخ باید بازیکن احساس عجیبی داشته باشد یا حتی ممکن است در این کار مردد باشد.
بازی جدید چند حسی واقعیت مجازی (VR) با استفاده از Unity ، یک پلتفرم مشهور برای طراحی بازی های ویدیویی ایجاد شده توسط Unity Technology Inc توسعه داده شده است. دستگاه های مورد استفاده برای اجرای بازی شامل صفحه نمایش ، کنترلر و سیستم ردیابی HTC Vive VR و یک دستگاه ارائه لمسی که در داخل واحد کنترل کننده ادغام شده است می باشد.
اطلاعات بیومتریک پخش کننده این واقعیت مجازی (VR) با استفاده از استتوسکوپ با میکروفون داخلی جمع آوری می شود که از طریق کابل مینی پلاگین استریو به کامپیوتر متصل می شود. برای کاهش صدای میکروفون و بهبود تشخیص ضربان قلب بازیکن ، تیم همچنین از فیلتر کم گذر 500 هرتز استفاده کرده اند.
در آینده ، محققان قصد دارند مطالعات بیشتری را با هدف ارزیابی اثربخشی بازی خود در تولید اثر مطلوب آن انجام دهند. به نظر می رسد بازخوردی که آنها تاکنون جمع آوری کرده اند امیدوار کننده باشد ، زیرا اکثر کاربرانی که این بازی را انجام می دهند ارتباط بین ضربان قلب و جسم کروی را در محیط شبیه سازی شده احساس می کنند.
منبع: techxplore