فناوریهوش مصنوعی

افزایش بهره وری نیروی‌ کار در عرصه رقابت با استفاده از هوش مصنوعی

یک نگرانی بالقوه که در زمینه استفاده از هوش‌ مصنوعی برای بازاریابی و فروش وجود دارد این است که این نرم‌ افزار ممکن است جایگزین نیروی انسانی شود اما در واقع این فناوری ابزاری قدرتمند است که از طریق ارائه توصیه‌ های خاص و عملی به فروشندگان کمک خواهد کرد تا محصولاتی را که مشتریان علاقه‌ مند به خرید آن هستند توزیع کنند.

 

در ادامه با ما در نبض دیجیتال همراه باشید.

 

علاوه‌ براین هوش مصنوعی می‌تواند بینش صحیح‌ تری در مورد قیمت‌ گذاری ارائه دهد و از این طریق هم باعث افزایش درآمد و سود آوری فروشندگان شود.

هوش مصنوعی می‌تواند الگو های خاصی را که بر عادات خرید مشتریان حاکم است به طور دقیق و بهتری شناسایی کند. در حالیکه انسان ممکن است در این زمینه خطاها و اشتباهات زیادی داشته باشد و یا حتی مواردی را نیز نادیده بگیرد.

۳۹ درصد از پاسخ‌ دهندگان در یک نظرسنجی گفته‌اند که سرمایه‌ گذاری و استفاده از فناوری هوش‌ مصنوعی باعث افزایش کارایی عملیاتی آنها شده است. بخش فناوری اطلاعات در میان بخش‌ های مختلف بالاترین میزان سرمایه‌ گذاری را در زمینه هوش مصنوعی داشته و بخش فروش و بازار یابی به ترتیب بخش‌ های برتر بعدی هستند.

هوش‌ مصنوعی از طریق تجزیه و تحلیل‌ های صحیح می‌تواند توصیه‌ های مبتنی بر تعداد زیادی از داده‌ ها را بسیار سریع به فروشندگان ارائه و کارایی و بهره‌ وری آنها را افزایش دهد. یک تیم فروش می‌تواند با استفاده از این توصیه‌ ها بهترین قیمت‌ گذاری را برای راضی نگه داشتن مشتری انجام دهد و به دنبال آن سود خود را به حداکثر برساند.

 

تقویت روابط یا مشتری با هوش‌ مصنوعی

 

بازار مصرفی و خرید و فروش اینترنتی راه را برای تحول دیجیتال هموار کرده و به مشتریان ثابت کرده که نیازهای آنها به سرعت و بادقت برآورده می‌شود.

شرکت دیجیتالی آمازون که یکی از بزرگترین شرکت‌ های خرده‌ف روشی آنلاین است با استفاده از فناوری هوش‌ مصنوعی رفتارهای احتمالی خرید مشتریان را در آینده براساس توصیه‌ها، سفارشات و سلایق فعلی آنها پیش‌بینی می‌کند. آمازون حتی می‌تواند از این طریق محصولات را به مکان‌ هایی که احتمال می‌دهد مشتری آنها را سفارش دهد از قبل ارسال کند.

شرکت‌ های دیجیتالی فروش کالا های واسطه‌ ایی نیز می‌توانند از طریق پیاده‌ سازی نرم‌ افزارهایی نظیر هوش‌ مصنوعی و یادگیری ماشین، کیفیت خدمات خود را به مشتریان بهبود بخشند.

اکثریت سازمان‌ ها براین باورند که هوش‌ مصنوعی می‌تواند به آنها در پیش‌ بینی نیاز های مشتری، سفارشات خودکار و بهینه‌ سازی قیمت‌ گذاری کمک زیادی کند و همچنین تاثیر مثبتی بر میزان فروش آنها داشته باشد.

مشاغل با استفاده از فناوری هوش‌ مصنوعی می‌توانند رفتار های مربوط به خرید مشتریان را یاد بگیرند. این فناوری می‌تواند به صاحبان مشاغل ارائه کالاها و خدماتی را که واقعا مشتریان می‌خواهند یا به آنها نیاز دارند، پیشنهاد دهد. این پیشنهاد ها و توصیه‌ ها با گذشت زمان حتی می‌توانند شخصی‌ تر شوند و از طریق ایجاد احساس ارزشمندی برای مشتریان، تجربه آنها را بهبود بخشند.

علاوه براین، به وسیله هوش‌ مصنوعی می‌توان انواع مختلفی از مشتریان را با رویکرد های متنوع در خرید شناسایی کرد. این مسئله به مشاغل کمک خواهد کرد تا بتوانند به گزینه‌ های قیمت‌ گذاری مناسب و صحیحی دسترسی پیدا کنند. به عنوان مثال، یک خریدار ممکن است به طور مرتب اقلام را با حجم بالا و به‌ صورت عمده از یک شرکت خریداری کند ولی در ازای این وفاداری انتظار دریافت تخفیف داشته باشد. به‌طور عکس خریدار دیگری ممکن است توانایی پرداخت بالایی نداشته باشد و ترجیح دهد سفارشات خود را با حجم کم و نه به‌ صورت عمده انجام دهد.

هوش مصنوعی می‌تواند به مشاغل کمک کند تا قیمت‌ گذاری‌ های متفاوت و درستی را براساس رفتار های شخصی خرید مشتریان، روی کالاها اعمال کنند. این موضوع می‌تواند سود آوری شرکت‌ ها را در اقتصاد درحال رشد و دیجیتال تضمین کند.

 

انتهای پیام.


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا