فناورینرم افزار و سخت افزار

اپل اعلام کرد از تراشه های ARM به جای Intel در سال 2020 استفاده خواهد کرد

به گفته تحلیلگر صنعت مارك گورمن ، اپل اعلام كرد كه سیستم های Mac خود را از پردازنده های Intel به تراشه های مبتنی بر ARM خود بعد از كنفرانس جهانی توسعه دهندگان ( WWDC ) در ژوئن سال 2020 تغییر می دهد.

به گفته گورمن ، آزمایش های داخلی شرکت اپل بر روی تراشه های ARM در مقایسه با تراشه های Intel ، بویژه در زمینه های هوش مصنوعی و گرافیک ، عملکرد نسبتا بهتری را نشان داده است.
همچنین این آزمایشات تراشه های ARM را بسیار کارآمدتر نشان داده و احتمالاً در آینده MacBook های باریک تر و سبک تری را امکان پذیر می کند.

آیفون و آیپد های اپل با پردازنده های ARM کار می کنند و از نظر قدرت از دستگاه های رقیب خود جلو تر هستند.
تراشه های آینده Mac ARM هم بر اساس همین پردازنده ها طراحی شده اند اما به جای نسخه iOS یا iPadOS به اجرای سیستم عامل MacOS ادامه خواهند داد.
اگر اپل بتواند موفقیتی که در دستگاه های تلفن همراه خود کسب کرده را تکرار کند ، می توان پیشرفت چشمگیری را برای مک در نظر داشت.

اخبار مهاجرت اپل از پردازنده های Intel به ARM ماههاست که شنیده می شود و تحلیلگران دیگر مانند مینگ چی کوو نظرات خود را در مورد این موضوع به اشتراک گذاشتند و شایعات منتشر شده از نسخه بتای MacOS نشان می دهد که اپل به دنبال این است که از پردازنده های اینتل در مکینتاش فاصله بگیرد.

اما اظهارنظر گورمان مبنی بر اعلام این خبر در WWDC ، یک نکته مهم است. گورمن بخاطر سوابق قابل اعتماد و منابع دقیق، مورد توجه واقع شده است ، بنابراین به دست آوردن مهر تأیید وی یک نکته قابل توجه در این موضوع بوده و باعث ترقیب افراد به تماشای اخبار مرتبط با ARM می شود.

این اولین بار نیست که گورمن ادعا می کند اپل به پردازنده های ARM روی خواهد آورد. چیزی که این بار مورد توجه است، اصرار وی مبنی بر اینکه این موضوع به زودی در کنفرانس رویداد برنامه نویسان اپل بیان می شود.

برخلاف سالهای گذشته ، WWDC 2020 به دلیل بیماری همه گیر کرونا ویروس کاملاً آنلاین خواهد بود. این بدان معناست که تعداد بیشتری از افراد قادر به حضور واقعی خواهند بود و این رویداد را به یک سکوی ایده آل برای یک اعلام بزرگ مانند جابجایی به ARM تبدیل می کند.

 

منبع : digitaltrends

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا