فناوری

ساخت اولین پوست مصنوعی الکترونیکی که به درد واکنش می دهد

پژوهشگران پوست مصنوعی الکترونیکی تولید کرده اند که مانند پوست واقعی به درد واکنش نشان می دهد، که راه را برای آینده ساخت اندام مصنوعی، پروتز، رباتیک هوشمند و پیوند پوست باز خواهد کرد.

در ادامه با ما در نبض دیجیتال همراه باشید.
ساخت اولین پوست مصنوعی الکترونیکی که به درد واکنش می دهد
ساخت اولین پوست مصنوعی الکترونیکی توسط تیم دانشگاهی RMIT که به درد واکنش می دهد و همانند پوست انسان قابلیت کشسانی دارد

نمونه اولیه پوست مصنوعی الکترونیکی که توسط تیمی در دانشگاه ﺁر.ام.ﺁی.تی در ملبورن استرالیا ساخته شده است، می تواند، همانند پوست انسان احساس درد را تجربه کند. پوست مصنوعی شبیه سازی شده همانند بدن واکنش سریع نشان می دهد.

همچنین می تواند مانند پوست بدن به درد و سایر ضربات وارده به آن واکنش های دردﺁوری که عصب به مغز منتقل می کند را بوجود می آورد و همانند سرعت نور پاسخ دهد.

پروفسور مدهو بهاسکاران، محقق ارشد این پروژه، اظهار داشت که نمونۀ ﺁزمایشی حس درد پیشرفت چشمگیری در مسیر فناوری های بیومدیکال نسل ﺁینده و رباتیک هوشمند می باشد.

پوست بزرگترین اندام حسی بدن ما است، که با ویژگی های پیچیده ای برای ارسال سیگنال های هشدار دهنده فوق العاده سریع در هنگام آسیب زدن طراحی شده است.

ساخت اولین پوست مصنوعی الکترونیکی که به درد واکنش می دهد

ما همه چیز را از طریق پوست حس می کنیم اما پاسخ درد ما فقط در یک نقطه خاص شروع می شود، مانند وقتی که چیز خیلی داغ را لمس می کنیم یا به چیز خیلی تیز برخورد می کند. تا کنون هیچ فناوری الکترونیکی قادر به تقلید واقعی از این احساس انسان از درد نبوده است.

هنگامی که فشار، گرما یا سرما به آستانه دردناک برسد، پوست مصنوعی الکترونیکی بلافاصله واکنش نشان می دهد. این یک گام حیاتی و رو به جلو در توسعه آینده سیستم های الکترونیکی پیچیده است که ما باید در پروتزهای هوشمندانه، پیوند پوست و رباتیک هوشمند ارائه دهیم.

پوست مصنوعی الکترونیکی ساخته شده فرق بین برخورد ﺁرام یک سنجاق با انگشتتان یا ضربه زدن تصادفی با ﺁن را تشخیص می دهد. یک تمایز حیاتی که تاکنون به صورت الکترونیکی به دست نیامده است.

منبع: scitechdaily

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا