فناوری

سنسورهای اثر انگشت صفحه چگونه کار می کنند؟/بهترین سنسور اثر انگشت کدام است؟

تهران ، شنبه 17 آبان ، نبض دیجیتال ، گوشی من چه نوع حسگر اثر انگشت دارد؟صرف نظر از اینکه سنسور اثر انگشت صفحه گوشی شما در نمایشگر تعبیه شده باشد، باز هم به طور حتم در یکی از سه دسته اصلی اپتیکال، خازنی یا اولتراسونیک قرار می گیرد.

 

سنسورهای اثر انگشت نوری چگونه کار می کنند؟

 

حسگرهای اثر انگشت نوری یکی از ساده ترین اشکال امنیت بیومتریک است. با استفاده از یک LED برای روشن کردن اثر انگشت شما و سپس گرفتن اطلاعات داده های تصویر 2D را با استفاده از یک سنسور عمل می کند.

 

پس از ثبت این داده ها، یک حسگر اثر انگشت نوری می تواند داده های تصویر بعدی را با یکدیگر مقایسه کند تا مطابقت داشته باشد.

سنسورهای اثر انگشت خازنی چگونه کار می کنند؟

 

سنسورهای اثر انگشت خازنی کمی پیشرفته تر هستند. آنها به جای استفاده از نور برای ترسیم سطح اثر انگشت شما، از برق استفاده می کنند.

 

حسگر اثر انگشت خازنی معمولی به مجموعه ای از صفحات خازن متکی است تا هر اثر انگشت فردی را به تصویر بکشد. اساساً یک سنسور خازنی از خازن ها برای ترسیم نواحی اثر انگشت شما که رسانایی کمتری دارند استفاده می کند. سپس از آن به عنوان مبنایی برای شناسایی نمونه های بعدی استفاده می کند.

 

در حال حاضر، حسگرهای اثر انگشت خازنی متداول ترین شکل حسگر اثر انگشت در گوشی های هوشمند هستند.

 

سنسورهای اثر انگشت اولتراسونیک چگونه کار می کنند؟

 

همانطور که از نام آن پیداست، حسگرهای اثر انگشت اولتراسونیک از امواج مافوق صوت برای تهیه نقشه سه بعدی از اثر انگشت شما با همان تصویری که از امواج فراصوت در زمینه هایی مانند پزشکی استفاده می شود، استفاده می کنند.

 

از لحاظ تئوری، سونوگرافی به دلیل توانایی تشخیص چیزهایی مانند جریان خون و همچنین کارکردن با اطمینان بیشتر در شرایط غیر ایده آل، به عنوان مثال اگر دستان شما کثیف یا مرطوب باشد، چندین مزیت اساسی نسبت به سایر فناوری های اسکن اثر انگشت دارد.

 

بهترین نوع سنسور اثر انگشت کدام است؟

 

منظور من این است که، برای بیشتر کاربران روزمره، بهترین حسگر اثر انگشت حسگری است که در دسترس آنهاست. اما اگر می پرسید کدام یک از همه کاره ترین و ایمن ترین است، احتمالاً سونوگرافی راهی برای انجام آن خواهد بود.

 

حداقل روی کاغذ از قابلیت اطمینان بیشتری نسبت به گزینه های دیگر برخوردار است و این واقعیت که گرفتن اثر انگشت سه بعدی به جای یک اثر دو بعدی نشان می دهد تقلب کار دشوارتری است.

سنسورهای اثر انگشت صفحه چگونه کار می کنند؟

 

 

در حال حاضر، حسگرهای اثر انگشت روی صفحه نمایش هر دو نوع نوری و اولتراسونیک وجود دارد که در تلفن های هوشمند مدرن یافت می شود.در صفحه نمایش حسگرهای نوری با ضبط تصویری از اثر انگشت خود بر اساس نوری که از شکاف های بین پیکسل های نمایشگر تلفن شما منعکس می شود، کار می کنند.

 

در صفحه نمایش سنسورهای اولتراسونیک با فرا فکنی امواج مافوق صوت از طریق سطح صفحه نمایش کار می کنند، زیرا امواج مافوق صوت می توانند از طریق مواد جامد به شکلی عبور کنند که نور نمی تواند.

 

امنیت سنسورهای اثر انگشت روی صفحه تا چه اندازه است؟

 

چندین سنسور نمایشگر مختلف در بازار وجود دارد که برخی از آنها نوری و برخی دیگر از اولتراسونیک هستند. کوالکام می گوید اولتراسونیک Sense ID آنها در سنسور نمایش دارای 1٪ خطا است.

 

Goodix’s در سنسور اثر انگشت نمایشگر 0.002٪ میزان پذیرش کاذب و نرخ رد کاذب کمتر از 2٪ دارد.

 

با این حال، لازم به یادآوری است که در لوازم الکترونیکی مصرفی به ویژه راحتی اغلب امنیت را از بین می برد. تا زمانی که سنسور مورد نظر حداقل به اندازه کافی ایمن به نظر برسد که مجبور نباشید به آن فکر کنید، اکثر مصرف کنندگان احتمالاً گزینه سریعتر و قابل اطمینان تری را نسبت به گزینه امن تر انتخاب می کنند.


منبع:  pcworld.idg

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا