فناوری

سیستم عامل MacOS Big Sur اپل در تلاش است تا FaceID را به رایانه بیاورد

طبق گزارش های موجود MacOS Big Sur ، اپل در تلاش است تا FaceID را به رایانه های Mac خود وارد کند. FaceID ، سیستم تشخیص چهره اپل که در حال حاضر در برخی از مدل های iPhone و iPad یافت می شود ، طبق گفته 9to5Mac به زودی به رایانه های مک می رسد.

افزونه جدیدی در MacOS Big Sur beta 3 برای توسعه دهندگان ، اشاراتی به PearlCamera دارد ، که نام کد داخلی اپل برای سیستم تشخیص چهره Face ID و دوربین TrueDepth است که ویژگی های امنیتی را امکان پذیر می کند.

سیستم عامل MacOS Big Sur اپل در تلاش است تا سیستم تشخیص چهره FaceID را به رایانه بیاورد

9to5Mac همچنین کدهایی مانند FaceDetect و BioCapture ، مشابه کدهای مورد استفاده برای iOS را کشف کرده که مشخص می کند به طور خاص برای MacOS ساخته شده اند.
با این وجود گفته می شود که این موضوع هنوز در مراحل اولیه قرار داشته و هنوز مشخص نیست اپل چه زمان یک رایانه Mac به همراه یک دوربین که با FaceID کار می کند را روانه بازار خواهد کرد.

MacOS Big Sur ، که در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان امسال معرفی شد ، آخرین نسخه سیستم عامل اپل برای رایانه های رومیزی و لپ تاپ است.
بهترین ویژگی های آن شامل طراحی کاملاً جدید ، کنترل های راحت تر on-screen ، مرورگر Safari به روز شده و برنامه پیام رسانی به روز شده می باشد.

انتظار می رود نسخه بتا MacOS Big Sur ظرف مدت یک ماه برای دارندگان نرم افزار اپل بتا عرضه شود.
این سیستم عامل قرار است پاییز امسال به طور رسمی منتشر شود.

منبع: DigitalTrends

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا