فیس بوک در حال کار بر روی ویژگی جدید “همسایگی” با هدف شبکه های خصوصی و محلی است
فیس بوک (Facebook) در حال کار بر روی ویژگی جدید “همسایگی” (موقعیت مکانی کاربران) برای سرویس شبکه های اجتماعی خود است که هدف آن اتصال به کاربران نزدیک زندگی تان است. ظاهراً این ویژگی به عنوان یک رقیب برای Nextdoor است که در حال حاضر چشم انداز عرضه 5 میلیارد دلاری IPO را دارد.
این غول شبکه های اجتماعی (Facebook) تایید کرده است که واقعاً این ویژگی را با ظرفیت محدود در کلگری کانادا آزمایش می کند.
مشاور رسانه های اجتماعی مت ناوارا چند تصویر از قابلیت های این ویژگی را در توییتر به اشتراک گذاشت و اطلاعاتی در مورد روند نصب و ویژگی آن را ارائه داد. این برنامه موقعیت مکانی کاربران را برای تعیین محل و نمایه آنها تأیید می کند ، پس از آن پست ها ، گروه ها و محتوای کاربران دیگر را در همسایگی آنها ارائه می دهد. جالب اینجاست که Navarra اضافه می کند که کاربران می توانند پروفایل هایی را برای سایر کاربران ایجاد کنند. حتی اگر آنها دوستان فیس بوکی آنها نباشند می توانند از این قابلیت استفاده کنند.
با همسایگی ، فیس بوک (Facebook) قصد دارد مکالمات خصوصی بیشتری را بین کاربران یک جامعه ایجاد کند ، چیزی که از طریق گروه های خصوصی و موارد مشابه روی آن کار کرده است.
با این حال ، این شرکت از طریق فرایند نصب به کاربران یادآوری می کند که تمام استانداردهای جامعه آن در قابلیت همسایگی نیز قابل اجرا است. به کاربران همچنین گزینه های اختصاصی حریم خصوصی برای همسایگانشان را ارائه می دهد، همچنین این گزینه می تواند بین این گروه ها تغییر مکان داده یا به طور کلی از آن خارج شود.
جالب است که ببینیم شرکت فیسبوک چگونه این ویژگی را تکامل داده و آن را در مناطق بیشتری گسترش می دهد. با نزدیک به دو میلیارد کاربر فعال ماهانه ، پذیرش چنین ویژگی بسیار سریعتر از سایر شرکت های کوچکتر است. تأثیر بر رقبا مانند Nextdoor که “یک شبکه اجتماعی خصوصی” را ارائه می دهند نیز جالب است.
منبع: neowin