انرژی و محیط زیستعلمی

بهبود الکترود باتری های هیبریدی با مواد نانو

محققان WMG در دانشگاه وارویک با همکاری کالج امپریال لندن راهی برای بالا بردن جریان هیبریدی باتری ها پیدا کرده اند. این رویکرد جدید می تواند الکتریسته را در این باتری ها برای مدت بسیار طولانی با حدود یک پنجم قیمت فعلی ذخیره کند.

در ادامه با نبض دیجیتال همراه شوید.

 

اکنون محققان WMG راهی برای افزایش جریان هیبریدی باتری ها یا فن آوری سلول سوختی احیاگر (RFC) پیدا کرده اند که می تواند با انعطاف پذیری در عملکرد و با حداقل تأثیرات زیست محیطی، برق را برای مدت زمان بسیار طولانی با حدود یک پنجم هزینه های فعلی ذخیره کند.

محققان جریان هیبریدی سه سلول را با استفاده از گرافن دوپ شده با نیتروژن (در معرض پلاسمای نیتروژن) با روش الکتروفورز بدون چسب (EPD) افزایش دادند.

این فناوری، الکترودهای مبتنی بر کربن را با الکترولیتهای مقروم به صرفه اقتصادی (منگنز یا گوگرد) ترکیب می کند. این روش هم از رسوب الکتروفورزی ساده استفاده می کند و هم بسیار با دوام است و همچنین عملکرد الکترود را به طور قابل توجهی در محیط های بسیار اسیدی یا قلیایی افزایش می دهد.

محققان یافته های خود را تحت عنوان مقاله ای در دسامبر سال 2020  در مجله ACS Applied Materials & Interfaces منتشر کردند.

دکتر بارون چاکرابارتی، یکی از نویسندگان اصلی مقاله گفت: روش EPD با وجود ساده بودن می تواند کارآیی باتری های هیبریدی را بهبود ببخشید و در عمل می تواند پتانسیل آنها را برای ذخیره انرژی افزایش دهد.

کل هزینه شیمیایی این باتری ها تقریباً 1/30 هزینه باتری های رقیب است. برای ذخیره برق از انرژی باد یا خورشیدی برای چندین روز تا کل فصول، با حدود 15 تا 20 پوند در هر کیلووات ساعت، می توان از این فناوری استفاده کرد.

تراکم انرژی الکتریسته یک باتری جریان هیبریدی، به ویژه سیستم پلی سولفید / هوا یا (S-Air)، حدود 500 برابر بیشتر از انرژی آبی است. همچنین این باتری ها بسیار جمع و جورتر هستند.

 

بیشتر بخوانید:

 

منبع: phys

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا