پزشکی و سلامت

درک آگاهی کودکان نوپا از عدم اطمینان خودشان

کودکان نوپا ممکن است نتوانند احساس عدم اطمینان خود را توصیف کنند اما یک مطالعه جدید از مرکز ذهن و مغز در دانشگاه کالیفرنیا شواهدی را ارائه می دهد که نشان می دهد کودکان نوپا ممکن است در تصمیم گیری به همان شیوه‌ بزرگسالان با عدم اطمینان روبرو شوند.

سیمونا گتی ، استاد روانشناسی در UC دیویس می گوید: كودكان رفتارهایی را از خود نشان می دهند که نمایانگر پاسخ آنها در موقعیت های نامشخص است. به عنوان مثال، وقتی نمی توانند چیزی را دریابند، تردید می كنند یا می پرسند.

وی افزود که این مطالعه جدید ، شامل 160 کودک نوپا از 25 تا 32 ماه است که پنجره ای hc نحوه عملکرد ذهن کودکان در هنگام انجام یک کار را به ما نشان خواهد داد. این اثر در تاریخ 20 ژوئیه در طبیعت رفتار انسانی منتشر شده است.

نویسنده اول سارا لکی ، دانشجوی فارغ التحصیل از مرکز ذهن و مغز ، کار آزمایشی را رهبری بر عهده گرفته است. در این مطالعه به کودکان 2 ساله جفت تصاویر حیوانات یا اشیاء معمولی را نشان دادند که هر کدام عمدتا توسط یک مربع خاکستری پنهان شده بودند. از آنها خواسته شد كه یكی از اشیاء را پیدا كنند، برای مثال “فیل كجا مخفی است؟”

این کار با دو دستگاه ردیابی چشم انجام شد و کودکان نوپا با اشاره کردن یا استفاده از صفحه لمسی به آن سوالات پاسخ می دادند. این آزمایش دوبار با دو گروه متشکل از 80 کودک انجام شد تا از تکرارپذیری نتایج اطمینان حاصل شود.

درک آگاهی کودکان نوپا از عدم اطمینان خودشان تصمیم گیری ذهن مغز

پیگیری نگاه و رفتار

 

محققان با پیگیری ردیابی چشم کودکان و اندازه گیری مدت زمان تصمیم گیری آن ها در این زمینه ، می توانند ببینند که چگونه کودکان قبل از تصمیم گیری ، اطلاعات را جمع آوری می کنند.

لکی گفت: ما می توانیم به رفتاری مانند نحوه توزیع نگاه آنها برای یافتن اطلاعات جدید و نحوه حل کردن تصاویر نگاه کنیم.

محققان توانستند داده ها را با استفاده از نوعی مدل به نام مدل رانش-انتشار ، که قبلاً هرگز در مطالعات مربوط به چنین خردسالان مورد استفاده قرار نمی گرفت ، تجزیه و تحلیل کنند.

لکی در این باره افزود: ما می توانیم ببینیم كه آنها كاملاً با اعتماد به نفس عمل می كنند. گتی معتقد است كه پاسخ های كودكان به تصمیم گیری های دشوار و جستجوی اطلاعات بیشتر ، زمینه ساز آگاهی محققان در مورد عدم اطمینان کودکان می شود كه این امر برای یادگیری كودكان و بزرگسالان اساسی است.

منبع: medicalxpress

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا