پزشکی و سلامت

واکسیناسیون آنفولانزای خوکی در زنان باردار و خطر اوتیسم در فرزندان

مطالعات جدید نشان داد که واکسیناسیون آنفولانزای خوکی (H1N1 ) و واکسیناسیون فصلی آنفلوانزا که به زنان باردار داده می شود با خطر اختلال اوتیسم در فرزندان مرتبط نمی باشد. اکنون، یک مطالعه بزرگ توسط محققان انستیتوی کارولینسکا در سوئد، که در مجله Annals of Internal Medicine منتشر شده است، هرگونه ارتباط این چنینی را رد می کند.

در ادامه با ما در نبض دیجیال همراه باشید.

 

اختلال اوتیسم نوعی اختلال عصبی-تکاملی در دوران کودکی است که با اختلال در ارتباطات، کمبود مهارت های اجتماعی و رفتار تکراری مشخص می شود. این بیماری از دوران کودکی شروع می شود و رشد میکند.

در حالی که برخی مطالعات نشان می دهد که واکسیناسیون آنفلوانزا و آنفولانزای خوکی در دوران بارداری از ابتلا به بیماری در زنان و فرزندان وی محافظت می کند وهیچ گونه ارتباطی با اوتیسم ندارد، اما خطرات طولانی مدت واکسیناسیون H1N1 در طول زندگی جنین به طور دقیق بررسی نشده است.

با این حال، دو مطالعه اخیر نتوانستند رد کنند که فرزندان زنانی که تحت واکسیناسیون آنفلوانزا یا H1N1 در طی بارداری و به ویژه در سه ماهه اول بارداری قرار دارند، در معرض خطر ابتلا به اختلال اوتیسم قرار دارند.

محققان از موسسه Karolinska، داده های واکسیناسیون در زنان باردار از هفت منطقه بهداشتی سوئد در سال 2009- 2010 را که به ثبت پزشکی قانونی و ملی سوئد رسیده اند مورد لبررسی قرار داد، تا اختلال اوتیسم را در فرزندان شناسایی کنند.

از 39726 کودک در معرض واکسن، 394 نفر (بروز تجمعی، 1.0٪) در طی پیگیری شش ساله تشخیص اختلال اوتیسم را داشتند در مقایسه با 330 (1.1٪) در میان 29293 کودک که در معرض آن قرار نگرفته بودند.

با بررسی عوامل احتمالی، قرار گرفتن در معرض واکسن H1N1 در طول زندگی جنین با تشخیص اختلال اوتیسم در کودکان ارتباطی نداشت. نتایج برای واکسیناسیون در سه ماهه اول بارداری مشابه بود.

 

منبع: medicalxpress

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا